5 Watersports που πρέπει να δοκιμάσεις & το σώμα σου να γυμνάσεις!
Το yellowday σου προτείνει

Τι και αν οι διακοπές πλησιάζουν στο τέλος τους, στην Ελλάδα έχουμε πάντα καλοκαίρι! Οι ιδανικές συνθήκες της χώρας μας και ο περιπετειώδης χαρακτήρας μας έχει αναγάγει τα watersports σε trend, που καλά κρατεί, ακόμα και όταν η θερμοκρασία πέφτει! Κάποια καινούργια, κάποια καταξιωμένα (μέχρι και ολυμπιακό άθλημα έχουν γίνει) όπως και να τα δεις, τα watersports ξέρουν πως να ανεβάζουν την αδρεναλίνη στη θάλασσα! Υπάρχουν πολλά watersports, κάποια είναι μόνο για διασκέδαση, ένω κάποια άλλα γυμνάζουν και το σώμα! Tι καλύτερο, λοιπόν, από το να διασκεδάζεις και να γυμνάζεσαι… on the sea; 

Σου αποκαλύπτουμε 5 Watersports, με extreme χαρακτήρα, που πρέπει να δοκιμάσεις και… το σώμα σου να γυμνάσεις!

Stand Up Paddling και… τράβα κουπί!

Γνωστό και ως SUP ή (ελληνιστί) Όρθια Κωπηλασία. Όπως και να το πεις, είναι ίσως η ιδανική θαλάσσια δραστηριότητα για εσένα που δεν έχεις ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις και θες να γυμναστείς “εν πλω” διασκεδάζοντάς το.

Πώς γίνεται; Πάρε τη σανίδα σου και πήγαινε σε ένα μέτριο βάθος. Ανεβαίνεις και κάθεσαι στα γόνατά σου. Βάλε το κουπί μπροστά σου, σε γωνία 90 μοιρών (σε αυτό το σημείο – αν έχεις επιλέξει να κάνεις σε καθιστή θέση SUP - ξεκινάς να κωπηλατείς) και με τη βοήθεια του κουπιού (για ισορροπία) σηκώνεσαι. Μην ανησυχείς αν πέσεις, κανείς δεν έμαθε με την πρώτη! Να στέκεσαι κοιτάζοντας ευθεία μπροστά (όχι στο πλάι σαν σέρφερ), με τα πόδια σου παράλληλα τοποθετημένα και ελαφρώς λυγισμένα. Αν χρειαστεί να τα επανατοποθετήσεις, να το κάνεις με μικρά βήματα. Σε γενικές γραμμές είναι ένα άθλημα που δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη εκπαίδευση, αν και δεν θα ήταν κακό τις 2-3 πρώτες φορές να σου δείξει κάποιος τη σωστή θέση και στάση.

Πού θα το κάνεις; Επέλεξε μία θάλασσα που να μην την πιάνει το κύμα, δηλαδή, όσο το δυνατόν πιο ήρεμη. Ευτυχώς η χώρα μας είναι πλούσια σε παραλίες, οπότε ανάλογα το που βρίσκεσαι σίγουρα θα ανακαλύψεις το ιδανικό σημείο για εσένα! 

Τι θα χρειαστείς; Tο μόνο που χρειάζεσαι είναι μία μεγάλη σανίδα surf (υπάρχει ένας γενικός κανόνας που λέει “οσό πιο αρχάριος τόσο πιο φαρδιά η σανίδα”), ένα κουπί, ένα γιλέκο - σωσίβιο και - το βασικότερο – μία θάλασσα σχετικά ήρεμη. Εάν επιλέξεις να συνεχίσεις και τους πιο κρύους μήνες θα χρειαστείς και κάποια ειδική στολή (τύπου κατάδυσης).

Τι γυμνάζεις; Τι δεν γυμνάζεις είναι πιο σωστή ερώτηση! Αν το κάνεις με τον “δύσκολο” τρόπο (σε όρθια θέση) γυμνάζεις πόδια, χέρια, κοιλιά… τι άλλο θες δηλαδή; Αν το κάνεις σε καθιστή θέση ξέχνα τα πόδια. Το SUP προσφέρει μια συνολική καρδιοαγγειακή προπόνηση, η οποία συνδυάζει στοιχεία του fitness όπως ισορροπία, δύναμη, αντοχή, συντονισμό, ευελιξία και σταθερότητα. Μάλιστα, η Όρθια Κωπηλασία προτείνεται από φυσιοθεραπευτές ακόμα και για αποκατάσταση τραυματισμών,, καθώς δεν επιβαρύνει τους τένοντες και τις αρθρώσεις.

Δες εδώ όσα πρέπει να ξέρεις για τους κανόνες ασφαλείας του SUP.

Wind Surf… σαν τον γιό του ανέμου

Αν όταν είσαι στην ξαπλώστρα θαυμάζεις όσους σκίζουν τα κύματα με τη σανίδα τους, τότε μάλλον έφτασε η ώρα  να σηκωθείς από την ξαπλώστρα και να κατευθυνθείς προς έναν εκπαιδευτή. Και αυτό γιατί το windsurf, αν και δίνει την αίσθηση ότι πρέπει να είσαι δυνατός, αυτό που πραγματικά απαιτεί είναι τεχνική!

Πως γίνεται; Οπωσδήποτε χρειάζονται μαθήματα από έμπειρους δασκάλους, καθώς και κατάλληλος εξοπλισμός. Τα μαθήματα ξεκινούν από την στεριά και μετά μεταφέρονται στη θάλασσα. Σε γενικές γραμμές, λίγες ώρες στο νερό φτάνουν για να μάθεις τα βασικά του windsurfing, δηλαδή να μένεις όρθιος στη σανίδα, να στρίβεις και να κρατάς πορεία προς ένα συγκεκριμένο σημείο.

Πού θα το κάνεις; Όπου φυσάει ό άνεμος να πας, αλλά… όχι και πάρα πολύ! Ο ιδανικός αέρας για να μάθεις είναι τα 2-3 μποφόρ. Χρειάζεται λοιπόν μια παραλία χωρίς κύμα, που ο αέρας θα έρχεται από τη στεριά (αυτό το τελευταίο είναι πολύ σημαντικό για να μην σε ψάχνουμε σε κανένα ξερονήσι). Μην ξεχνάς, ότι όλο αυτό το “ατομικό σκάφος” κινείται με το πανί μέσω του ανέμου, ο οποίος τραβάει το πανί.

Τι θα χρειαστείς; Ο βασικός εξοπλισμός, του windsurfing αποτελείται από τη σανίδα και το rig (άλμπουρο, πανί, μάτσα και σύνδεσμος μαζί). Καλό θα ήταν όταν τα μαθήματα θα μεταφερθούν στο νερό να φοράς ειδική στολή και οπωσδήποτε γιλέκο-σωσίβιο, δέστρες στη μέση (βοηθούν στον χειρισμό του άλμπουρου και σε ασφαλίζουν πάνω στην ιστιοσανίδα), καθώς και ειδικά αντιολισθητικά παπούτσια. Η αρχή της σανίδας που είπαμε πιο πάνω ισχύει και εδώ, όσο πιο αρχάριος τόσο πιο μεγάλη η σανίδα με (και με μικρό πανί).

Τι γυμνάζεις; Αρχικά να σου πούμε ότι αν είσαι αρχάριος, καις περισσότερες θερμίδες (ένεκεν η προσπάθεια βλέπεις), δηλαδή τουλάχιστον 500! Τώρα, σε ότι αφορά τη γυμναστική, με χαρά σου ανακοινώνουμε πως το windsurfing γυμνάζει ολόκληρο το σώμα. Πιο συγκεκριμένα οι μύες της πλάτης και των χεριών καταβάλουν μεγάλη προσπάθεια καθώς κρατάνε το πανί, ενώ και οι κοιλιακοί δεν πάνε πίσω μιας και κρατούν το σώμα ίσιο και σταθερό στη σανίδα. Τέλος, στα πόδια γυμνάζονται κυρίως οι γλουτιαίοι μύες.

Δες εδώ όσα πρέπει να ξέρεις για τους κανόνες ασφαλείας του Windsurfing.

Kite Surf... ακροβατώντας στα κύματα!

Το Kitesurfing, kiteboarding ή αετοσανίδα είναι –κατά προσωπική άποψη – ένα από τα πιο θεαματικά watersports! Πολύχρωμα πανιά, που λίγο θυμίζουν φτερά, γεμίζουν τον ουρανό και επίδοξοι αθλητές αιωρούνται με επιδεξιότητα μεταξύ ουρανού και θάλασσας! Αν το δεις μία φορά το ερωτεύεσαι, αν έχεις τη φυσική κατάσταση και τη θέληση τότε σίγουρα μπορείς και να το δοκιμάσεις!

Πως γίνεται; Για αρχή να σου πούμε ότι γίνεται αυστηρά και μόνο με εκπαιδευτή! Δεν υπάρχει καμία ουσία να προσπαθήσεις, να συνδέσεις, να μάθεις και να πετάξεις ένα Kite board, δεν είναι ποδήλατο, αλλά και στο ποδήλατο σίγουρα είχες βοήθεια όταν μάθαινες! Ως αρχάριος, λοιπόν, θα μάθεις -σε διαφορετικές στάσεις- πως να πετάς, πως να στρίβεις και πως να διαχειρίζεσαι έναν μικρό αετό στη στεριά. Η όλη φάση θυμίζει τον κλασικό αετό (αυτόν που πετάμε την Κ.Δευτέρα, που ένας κρατάει από τη μία πλευρά και ο άλλος τον κρατάει από μακριά), με τη μεγάλη διαφορά ότι τα πόδια σου είναι “δεμένα” στη σανίδα, και ότι το πανί είναι πολύ πιο μεγάλο και πιο δυνατό. Γενικώς χρειάζεται εκπαίδευση και τεχνική, και θα αφήσουμε τα εξειδικευμένα λόγια… στους ειδικούς!

Πού θα το κάνεις; Η χώρα μας αποτελεί top προορισμό για τους απανταχού serfers, ειδικά από την άνοιξη έως αργά το φθινόπωρο. Τα καλύτερα surf–kitesurf spots στην Ελλάδα βρίσκονται στις παρακάτω περιοχές: Αθήνα (Βουλιαγμένη, Βάρη, Ανάβυσσος και Λαύριο), Πήλιο, Χαλκιδική, Πελοπόννησος, Κρήτη, Λευκάδα, Κέρκυρα, Λέσβος, Λήμνος, Μύκονος, Πάρος, Νάξος, Τήνος, Ρόδος, Κάρπαθος.

Τι θα χρειαστείς; Μιας και αυτό το άθλημα προέρχεται από το συνδυασμό πολλών άλλων (windsurfing, waterski, wakeboard, paragliding), ο εξοπλισμός που θα χρειαστείς θυμίζει λίγο από όλα, είναι ελαφρώς πολύπλοκος αλλά αρκετά ελαφρύς. Ένας αετός, μία σανίδα, ένας γάντζος, ένας φουσκωτήρας, ένα σωσίβιο και ένα κράνος είναι απαραίτητα για να ξεκινήσεις, και στην αρχή θα στα παρέχει η σχολή! Αν αποφασίσεις να αγοράσεις να ξέρεις ότι το κόστος είναι αρκετά υψηλό (όπως και στο windsurfing).

Τι γυμνάζεις; Το kitesurfing χρησιμοποιεί και γυμνάζει όλο το σώμα με μεγαλύτερη έμφαση στα χέρια, τους ώμους, τους κοιλιακούς, τους γλουτούς και φυσικά τα πόδια. Χρειάζεται να έχεις καλή φυσική κατάσταση αλλά δεν απαιτείται να είσαι πολύ δυνατός μιας και εσύ «φτιάχνεις» τον αετό στα μέτρα σου, ανάλογα με τις διαστάσεις, τη δύναμη και την εμπειρία σου.

Δες εδώ όσα πρέπει να ξέρεις για τους κανόνες ασφαλείας του kitesurfing .

Watersking… κάνοντας φιγούρα με τα πέδιλα!

Γνώριζες ότι το θαλάσσιο σκι, είναι από τα παλαιότερα watersports, μιάς και μετρά 95 χρόνια ζωής («ανακαλύφθηκε» το 1922, από τον 18χρονο τότε, Ralph Samuelson); Αν λοιπόν, σε γοητεύει το να δαμάσεις τη θάλασσα σε δύο (ή σε ένα) πέδιλα, τότε μη χάνεις στιγμή, βρες την κοντινότερη οργανωμένη παραλία και… ride on the waves!

Πώς γίνεται; Σε αυτό το άθλημα χρειάζεσαι κάποιον να σε “τραβάει” και ισχύει το σοφό ρητό «κάθε αρχή και δύσκολη»! Φοράς τον εξοπλισμό σου και κάθεσαι μέσα στο νερό με τα γόνατα λυγισμένα παράλληλα και τα χέρια τεντωμένα σε ευθεία. Πρόσεξε, οι μπροστά άκρες των πέδιλων του σκι πρέπει να κοιτούν προς τα πάνω και το σκοινί να βρίσκεται ανάμεσα στα πέδιλα. Όταν νιώσεις έτοιμος κάνεις νόημα στον οδηγό τους σκάφους να ξεκινήσει και προσπαθείς να σηκωθείς κρατώντας τα πόδια σου παράλληλα και λυγισμένα. Στην αρχή θα σε τραβάνε σιγά σιγά. Αφού καταφέρεις να σηκωθείς, θα έχεις κάνει το δύσκολο κομμάτι και θα σου μείνει απλά να το συντηρήσεις. Θα πρέπει το σώμα σου να είναι ελαφρώς γερμένο προς τα μπρος, τα γόνατα λυγισμένα (σε θέση squat) και τα χέρια, με ελαφρώς λυγισμένους αγκώνες, να κρατούν γερά το σκοινί. Σε περίπτωση που αποφασίσεις να το κάνεις με μία φαρδιά σανίδα (wakeboard) τα βήματα είναι τα ίδια με διαφορά ότι η στάση του σώματος είναι στα πλάγια μέχρι να σηκωθείς. Γενικώς και το wakeboard και το waterski χρειάζονται κάποιον να σου δείξει στην αρχή.

Πού θα το κάνεις; Στη λουσμένη από θάλασσα χώρα μας μπορείς να βρεις στις περισσότερες οργανωμένες παραλίες εξοπλισμό για waterski και wakeboard. Δημοφιλέστεροι και ιδανικότεροι προορισμοί για wakeboard στην Ελλάδα, είναι οι εξής: Aττική, Πάρος (όπου οργανώνεται το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα wakeboard), Νάξος, Μύκονος, Ρόδος, Λευκάδα, Ίος

Τι θα χρειαστείς; Είτε πας για το ένα είτε για τα δύο πέδιλα, θα χρειαστείς οπωσδήποτε γιλέκο- σωσίβιο, γάντια για καλύτερο κράτημα στη λαβή, το σκοινί ρυμούλκησης με τη λαβή του, δέστρες (μοιάζουν με μποτάκια) που στερεώνονται πάνω στα πέδιλα και πρέπει να εφαρμόζουν καλά στα πόδια, και τέλος ανάλογα το είδος δύο πέδιλα από φάιμπεργκλας (μήκους 170 εκατοστών) με μεγάλη αντοχή και ελαστικότητα ή μία μονή σανίδα (το μέγεθός της ποικίλει ανάλογα την εμπειρία και το βάρος).

Τι γυμνάζεις; Ίσως βλέποντάς το από μακριά δεν το καταλαβαίνεις αλλά αποτελεί έναν εξαιρετικό τρόπο για να γυμνάσεις ολόκληρο το σώμα. Ειδικά τα πόδια, τα χέρια αλλά και οι κοιλιακοί συμμετέχουν ενεργά για να σε κρατήσουν σε όρθιο ή όρθια σε ένα ή σε δύο πέδιλα! Και για να σου δώσουμε ένα παραπάνω λόγο να το κάνεις κάνοντας 30' θαλάσσιο σκι καταναλώνεις περίπου 237 θερμίδες (αν είσαι άνδρας) και 189 θερμίδες (αν είσαι γυναίκα).

Δες εδώ όσα πρέπει να ξέρεις για τους κανόνες ασφαλείας του Waterski & του Wakeboard.

Flyboard… κάνοντας τον Iron Man με τα κύματα

Πες την αλήθεια… ζηλεύεις τον Toni Stark που αιωρείται πάνω από το έδαφος; Τώρα μπορείς να γίνεις και συ Ironman με –ίσως το πιο ευφάνταστο watersport που υπάρχει, το Flyboard! Είναι μία θαλάσσια εμπειρία που σίγουρα θα σε απογειώσει!

Πώς γίνεται; Για άλλη μια φορά –αυτοί που ξέρουν – το κάνουν να μοιάζει εύκολο, ενώ θέλει αρκετές ώρες εκπαίδευσης. Ουσιαστικά, φοράς ένα ζευγάρι ειδικές μπότες, κολυμπάς με αυτές μέχρι τα βαθιά και τοποθετείς τα πόδια σου πάνω στο Flyboard (η ειδική σανίδα, που συνδέεται με σωλήνα που καταλήγει στο jet ski). Η πίεση του νερού από το jet ski περνάει μέσα από το σωλήνα και μπορεί να σε ανυψώσει από 2 έως και 16 μέτρα πάνω από το νερό. Δες στο παρακάτω video πόσο εντυπωσιακό είναι:


Πού θα το κάνεις; To Flyboard είναι από τις νεότερες προσθήκες στα watersports της χώρας μας και παίρνει μορφή μανίας. Ήδη μπορείς να το βρεις σε Ρόδο, Σέριφο, Αθήνα, Μύκονο, Πάρο, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθο, Νάξο και… η “τρέλα” εξαπλώνεται σιγά σιγά σε κάθε οργανωμένο Watersports center της χώρας!

Τι θα χρειαστείς; Εδώ, ο εξοπλισμός είναι αποκλειστικά του Watersport Center που θα επιλέξεις. Και αυτό γιατί χρειάζεται ένα jet ski (που ουσιαστικά δίνει την ώθηση), γιλέκο – σωσίβιο, μπότες και το Flyborad (μία σανίδα με τουρμπίνες, σε πολύ απλή διάλεκτο).

Τι γυμνάζεις; Μπορεί να μοιάζει απλό, αλλά για να ισορροπήσεις χρειάζεται αρκετή προσπάθεια από διαφορετικούς μύες του σώματός σου. Τα πόδια “μάχονται” να σε κρατήσουν όρθιο, ενώ βρίσκονται ελαφρώς ανοιχτά και παράλληλα, τα χέρια εκτονώνουν το νερό και συμβάλλουν στο να διατηρήσεις την ισορροπία σου, και τέλος, οι κοιλιακοί μύες συγκρατούν το σώμα σταθερό. Οπότε το σώμα γυμνάζεται συνολικά και εσύ σίγουρα το διασκεδάζεις!

Δες εδώ όσα πρέπει να ξέρεις για τους κανόνες ασφαλείας του Flyborad.

Top