5 έξυπνα τρικ για να μην αρρωσταίνεις
Το yellowday σου προτείνει

Η γρίπη και άλλες ιώσεις ξεκίνησαν και φέτος από νωρίς και οι περισσότεροι λίγο-πολύ έχουν ήδη κάποια ενοχλητικά συμπτώματα, όπως πόνο στον λαιμό, βήχα, πυρετό ή συνάχι. Και καθώς ο φετινός χειμώνας προμηνύεται μακρύς, δες πώς μπορείς με απλές κινήσεις να αποφύγεις από εδώ και πέρα να κολλήσεις την εποχική γρίπη και όχι μόνο!

Το μυστικό είναι στα χέρια σου!

Ο πιο εύκολος τρόπος μεταφοράς των μικροβίων είναι μέσω των χεριών μας. Και εκεί ακριβώς βρίσκεται το κλειδί του πώς μπορεί κανείς να περιορίσει τις πιθανότητες να κολλήσει είτε τη γρίπη είτε το κοινό κρυολόγημα ή και οποιαδήποτε άλλη ίωση. Οι ιοί της γρίπης μεταδίδονται μέσω των χεριών μας, όχι όμως μόνο με την χειραψία, αλλά και όταν ερχόμαστε σε επαφή με αντικείμενα και επιφάνειες που έχουν μολυνθεί και στη συνέχεια πιάνουμε τα μάτια μας ή το στόμα μας, το φαγητό μας ή και τα σκεύη του φαγητού.

Στη δουλειά, στο σχολείο, στα ΜΜΜ και γενικά στους δημόσιους χώρους, αναγκαστικά αγγίζουμε επιφάνειες που έχουν μολυνθεί (πόμολα, λαβές, πληκτρολόγια κλπ), επομένως είναι απαραίτητο να πλένουμε πολύ συχνά και πολύ καλά τα χέρια μας, αν είναι δυνατόν με νερό και σαπούνι, και να τα σκουπίζουμε επίσης καλά με χαρτί. Για τις περιπτώσεις που αυτό δεν είναι εφικτό, θα πρέπει να έχουμε μαζί μας αντισηπτικά μαντιλάκια ή gel και σε κάθε περίπτωση να αποφεύγουμε να αγγίζουμε τα μάτια, τη μύτη ή το στόμα μας. Επίσης στο σπίτι, αν κάποιο μέλος εμφανίζει συμπτώματα γρίπης, θα πρέπει να χρησιμοποιεί διαφορετική πετσέτα και να αποστειρώνονται οι επιφάνειες όσο γίνεται συχνότερα.


Πάρε αέρα!

Η γρίπη μεταδίδεται από το ένα άτομο στο άλλο, όταν κάποιος που έχει τη γρίπη βήχει ή φταρνίζεται ή και απλώς μιλάει και διασπείρει, με τον τρόπο αυτό, τους ιούς στον αέρα με τη μορφή πολύ μικρών, αόρατων σταγονιδίων.

Ένας από τους λόγους που τον χειμώνα είμαστε πιο επιρρεπείς στο να κολλήσουμε κάτι, είναι το γεγονός ότι βρισκόμαστε πιο συχνά σε κλειστούς χώρους σε συνδυασμό με το ότι, λόγω του κρύου, συνήθως δεν αερίζουμε καλά τους χώρους αυτούς. Στους χώρους εργασίας αλλά και στα μέσα μεταφοράς, θα πρέπει να επιδιώκουμε να μένουν ανοιχτά κάποια παράθυρα. Ακόμα κι αν αυτό σημαίνει λίγη δροσιά παραπάνω, έχουμε σίγουρα πολλά περισσότερα να κερδίσουμε!


Κάνε το εμβόλιο της γρίπης!

Αν ανήκεις στις λεγόμενες ευπαθείς ομάδες, τότε κάνε κάθε χρόνο το εμβόλιο της γρίπης. Ο εμβολιασμός πρέπει να γίνεται κατά το χρονικό διάστημα Οκτωβρίου-Νοεμβρίου αλλά και αργότερα αν δεν προλάβεις να εμβολιαστείς έγκαιρα. Χρειάζονται περίπου 2 εβδομάδες από τον εμβολιασμό ώστε ο οργανισμός να δημιουργήσει προστατευτικά αντισώματα για τη γρίπη.  Με βάση τα δεδομένα των τελευταίων περιόδων εποχικής γρίπης στη χώρα μας, φαίνεται ότι η επιδημιολογία του νοσήματος, μετά την πανδημία του 2009 με τον ιό της γρίπης Α (Η1Ν1), έχει πλέον αποκτήσει τα χαρακτηριστικά της συνήθους εποχικής έξαρσης, και ειδικότερα: 

α) η δραστηριότητα της εποχικής γρίπης αρχίζει να αυξάνεται τον Ιανουάριο
β) η κορύφωση της δραστηριότητας συμβαίνει κατά τους μήνες Φεβρουάριο-Μάρτιο


Το εμβόλιο παρέχει προστασία έως και 70% κατά της εποχικής γρίπης και σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες του ΚΕΕΛΠΝΟ για την πρόληψη και την αντιμετώπισή της, ομάδες αυξημένου κινδύνου είναι οι εξής:

  • Εργαζόμενοι σε χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας (ιατρονοσηλευτικό προσωπικό και λοιποί εργαζόμενοι)
  • Άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω
  • Παιδιά και ενήλικες που παρουσιάζουν έναν ή περισσότερους από τους παρακάτω επιβαρυντικούς παράγοντες ή χρόνια νοσήματα: Άσθμα ή άλλες χρόνιες πνευμονοπάθειες, Καρδιακή νόσο με σοβαρές αιμοδυναμικές διαταραχές, Ανοσοκαταστολή (κληρονομική ή επίκτητη εξαιτίας νοσήματος ή θεραπείας), Μεταμόσχευση οργάνων, Δρεπανοκυτταρική νόσο (και άλλες αιμοσφαιρινοπάθειες), Σακχαρώδη διαβήτη ή άλλο χρόνιο μεταβολικό νόσημα, Χρόνια νεφροπάθεια, Νευρομυϊκά νοσήματα
  • Έγκυες γυναίκες ανεξαρτήτου ηλικίας κύησης, Λεχωνίδες και Θηλάζουσες
  • Άτομα με Δείκτη Μάζας Σώματος (BMI) μεγαλύτερης των 40 kg/m2 
  • Παιδιά που παίρνουν ασπιρίνη μακροχρόνια (π.χ. για νόσο Kawasaki, ρευματοειδή αρθρίτιδα και άλλα) για τον πιθανό κίνδυνο εμφάνισης συνδρόμου Reye μετά από γρίπη
  • Άτομα που βρίσκονται σε στενή επαφή με παιδιά μικρότερα των 6 μηνών ή φροντίζουν άτομα με υποκείμενο νόσημα, τα οποία διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο επιπλοκών από τη γρίπη
  • Οι κλειστοί πληθυσμοί (προσωπικό και εσωτερικοί σπουδαστές γυμνασίων- λυκείων, στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών, ειδικών σχολείων ή σχολών, τρόφιμοι και προσωπικό ιδρυμάτων κ.ά.). Στρατεύσιμοι στα κέντρα κατάταξης και ειδικά όσοι κατατάσσονται κατά τους χειμερινούς μήνες (Οκτώβριο –Μάρτιο)
  • Επαγγελματίες όπως πτηνοτρόφοι, χοιροτρόφοι, κτηνίατροι, εκτροφείς, σφαγείς και γενικά άτομα που έρχονται σε συστηματική επαφή με πουλερικά

 

Γυμνάσου τακτικά

Μην υποτιμάς τη σημασία της τακτικής άσκησης, ειδικά τον χειμώνα, που οι καιρικές συνθήκες μας κάνουν να μένουμε περισσότερο στο σπίτι.

Εκτός από τη διατήρηση της καλής κυκλοφορίας της καρδιάς, η τακτική, μέτρια άσκηση, ενισχύει τους φυσικούς αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού μας. Επιπλέον, η δραστηριότητα βοηθά τους πνεύμονες να ασκηθούν και να είναι έτοιμοι για την αντιμετώπιση των νοσημάτων του αναπνευστικού, που προκαλούνται από τους ιούς της γρίπης.

 

Κοιμήσου καλά - Φάε καλύτερα!

Ένας καλός ύπνος, τουλάχιστον 7 ώρες την ημέρα, βοηθά το ανοσοποιητικό να αναδομηθεί. Η διατροφή μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να χτίσεις ένα γερό ανοσοποιητικό σύστημα! Ένα διαιτολόγιο πλούσιο σε βιταμίνες, μέταλλα και θρεπτικά συστατικά θα βοηθήσουν τον οργανισμό σου να ενισχύσει τη φυσική του άμυνα, ώστε να μην αρρωσταίνεις. 

Δες εδώ ποιες είναι οι βιταμίνες, οι τροφές και τα βότανα που θα σε βοηθήσουν να μείνεις 

Υγιής τον χειμώνα με απόλυτα φυσικό τρόπο!

Top