Fitness: Βρες αυτό που σου ταιριάζει!
Το yellowday σου προτείνει

Ψάχνεις να βρεις τρόπους για να γυμναστείς και να χάσεις κιλά αλλά βαριέσαι τα βάρη και τον διάδρομο στο γυμναστήριο; Είσαι από αυτούς που έχουν ακούσει να μιλούν για CrossFit, Τabata και TRX αλλά δεν ξέρεις τι ακριβώς είναι και αν κάνουν για σένα; Οι λέξεις crav maga και muay thai είναι για σένα αφηρημένες έννοιες που σε παραπέμπουν απλώς κάπου στην ανατολή; Τότε διάβασε το άρθρο για να σου λυθούν όλες οι απορίες και να πας διαβασμένος στο γυμναστήριο!   

HIIT – Διαλειμματική προπόνηση

Τι είναι: Βασικό χαρακτηριστικό της προπόνησης HIIT (High-intensity interval training) είναι η εναλλαγή ασκήσεων πολύ υψηλής έντασης με σύντομα διαστήματα ανάπαυλας ή πολύ ήπιας προσπάθειας. Μπορεί να εφαρμοστεί σε διάφορους τύπους προπονήσεων, όπως διάδρομο, cross-trainning, ποδήλατο, πισίνα ακόμα και στο Pilates. Η διάρκεια μίας υψηλής έντασης διαλειμματικής προπόνησης είναι συνήθως τα 30 λεπτά, οπότε αν δεν έχεις πολύ χρόνο αλλά θες γρήγορα και άμεσα αποτελέσματα κάποιο HIIT πρόγραμμα ίσως είναι το ιδανικό για σένα!

Οφέλη: Οι προπονήσεις HIIT είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές στην καύση λίπους και θερμίδων και με στοχευμένες ασκήσεις αυξάνεται και η μυϊκή μάζα. Ο μεταβολισμός βελτιώνεται και το σώμα συνεχίζει να καταναλώνει θερμίδες για αρκετή ώρα μετά το πέρας της προπόνησης.

CrossFit

Τι είναι: To CrossFit ενσωματώνει στοιχεία HIIT με κλασική γυμναστική, άρση βαρών, τρέξιμο, ποδηλασία, κωπηλασία κ.ά. στην ίδια προπόνηση. Χαρακτηρίζεται από υψηλής έντασης ασκήσεις που πρέπει να εκτελεστούν σε μικρή χρονική διάρκεια. Κάθε προπόνηση διαρκεί συνήθως μεταξύ 30 λεπτών και 1 ώρας και υπάρχει μία μεγάλη ποικιλία προπονήσεων και καθημερινών WOD (Work Out of the Day), που περιλαμβάνουν λάστιχα, σχοινιά, αλτήρες, ιμάντες, μονόζυγο, σχοινάκι, τραμπολίνο, μπάρες, kettlebells, μπάλες και άλλα πολλά! Τα προγράμματα είναι σχεδιασμένα ώστε να είναι εφαρμόσιμα σε όλα τα επίπεδα με διαφορετικούς συντελεστές δυσκολίας. 

Οφέλη: Στόχος του CrossFit είναι το total body fitness, που περιλαμβάνει δύναμη, αντοχή, ισορροπία, συντονισμό, ευελιξία, ταχύτητα, ακρίβεια και σταθερότητα. 

Tabata

Τι είναι: To Tabata εντάσσεται ουσιαστικά στις HIIT προπονήσεις και προσφέρει fitness σε 4 λεπτά! Πρόκειται για πρόγραμμα πολύ έντονης γυμναστικής, όπου η κάθε άσκηση διαρκεί 4 λεπτά και εκτελείται σε 8 σετ. Κάθε σετ περιλαμβάνει 20 δευτερόλεπτα έντονης άσκησης και 10 δευτερόλεπτα ανάπαυσης. Μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε άσκηση που σου αρέσει, όπως τρέξιμο, ποδήλατο γυμναστικής, βάρη ή και σε συνδυασμό.

Πάρε μία ιδέα για το τι εστί Tabata στο video που ακολουθεί!

Οφέλη: Αυξάνει την αντοχή, ενδυναμώνει τους μυς, ενεργοποιεί τον μεταβολισμό και βοηθά στην καύση λίπους αλλά και στην γράμμωση. Ιδανική για όσους δεν έχουν χρόνο, αφού υπάρχουν προγράμματα που περιλαμβάνουν 3 ή 4 ασκήσεις μόνο, οπότε το σύνολο δεν ξεπερνά τα 15 με 20 λεπτά (με την προθέρμανση και τις διατάσεις).

TRX

Τι είναι: Ένας ιμάντας γυμναστικής, που συνοδεύεται από μία τεράστια ποικιλία ασκήσεων κατάλληλες για κάθε επίπεδο, είναι το μοναδικό όργανο που χρησιμοποιείται στο TRX. Το χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης προπόνησης είναι ότι οι ασκήσεις εκτελούνται ουσιαστικά με το βάρος του σώματός σου, το οποίο, ανάλογα με τη στάση που παίρνει, δημιουργεί μεγαλύτερη ή μικρότερη αντίσταση και διαμορφώνει το επίπεδο της δυσκολίας κάθε άσκησης.

Οφέλη: Βελτίωση της μυϊκής δύναμης, αλλά και της καρδιαγγειακής λειτουργίας. Με το TRX (Total body Resistance Exercise) γυμνάζεται ο κορμός, οι κοιλιακοί μυς και πολλές μυϊκές ομάδες ταυτόχρονα, χωρίς να καταπονούνται οι αρθρώσεις.

Personal Training

Τι είναι: Πρόκειται για αποκλειστική εκγύμναση από εξειδικευμένο προπονητή στον χώρο σου, σε κάποιο Studio ή γυμναστήριο, αλλά και σε εξωτερικούς χώρους. Ο personal trainer όχι μόνο επιβλέπει τον ασκούμενο, αλλά του παρέχει και ψυχολογική υποστήριξη και ενθάρρυνση να πιάσει τον στόχο του. Το personal training περιλαμβάνει συνήθως ασκήσεις με λάστιχα, ποδήλατο ή βάρη αλλά μπορεί να πραγματοποιηθεί και χωρίς καθόλου εξοπλισμό. Ουσιαστικά είναι στη δική σου επιλογή -σε συνεργασία πάντα με τον προσωπικό σου γυμναστή- το είδος της άσκησης που θα ακολουθήσεις. 

Οφέλη: Όπως κάθε "ιδιαίτερο" μάθημα, έτσι και το personal training σου δίνει τη δυνατότητα για ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα, απόλυτα στοχευμένο στις ανάγκες σου και προσαρμοσμένο στις προτιμήσεις αλλά και τις δυνατότητές σου. Επιπλέον, με την καθοδήγηση ενός personal trainer εξασφαλίζεις μεγαλύτερη ασφάλεια στην εκτέλεση των ασκήσεων και ελαχιστοποιείται έτσι ο κίνδυνος για τραυματισμούς. Είναι μάλιστα η ιδανική επιλογή για όσους βρίσκονται σε στάδιο αποκατάστασης από τραυματισμό ή για όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας. Στα συν του, επίσης, ότι μπορείς να επιλέξεις εσύ τις ώρες και τις ημέρες που σε βολεύουν. 

Πολεμικές τέχνες

Ένας διαφορετικός τρόπος για να γυμνάσεις σώμα και μυαλό είναι και οι πολεμικές τέχνες. Πρόκειται ουσιαστικά για μεθόδους αυτοάμυνας και επιβολής επί του αντιπάλου, χρησιμοποιώντας το σώμα σου ή και κάποιο όπλο, όπως ξίφος, τόξο, δόρυ ή ακόμα και ένα απλό ξύλο. Υπάρχουν δεκάδες πολεμικές τέχνες με προέλευση από την Ελλάδα (Πάλη, Παγκράτιο, Πυγμαχία), την Ιαπωνία (Αϊκίντο, Ζίου Zίτσου, Καράτε, Τζούντο, Κέντο κ.ά.), την Κορέα (Ταεκβοντό, Χαπκίντο κ.ά.) την Κίνα (Κουνγκ Φου, Τάι Τσι Τσουάν, Σάντα κ.ά.), τη Βραζιλία (Καποέιρα) αλλά και το Ισραήλ (Κραβ Μαγκά). Ιδιαίτερα δημοφιλή τα τελευταία χρόνια και στα γυμναστήρια είναι τo ταιλανδέζικο Mauy Thai και τα λεγόμενα μαχητικά αθλήματα, όπως το βραζιλιάνικο Jiu Jitsu και το Kick Boxing. 

Τώρα που έμαθες τα βασικά, ήρθε η ώρα να το πάρεις απόφαση! Διάλεξε το είδος που σου ταιριάζει ή δοκίμασέ τα όλα με τις προσφορές του yellowday για γυμναστήρια που θα βρεις στην κατηγορία Αθλητισμός & Hobbies. Κι αν θες να βρεις εναλλακτικούς τρόπους να γυμναστείς εκτός γυμναστηρίου δες το άρθρο μας και ξεκίνα από σήμερα κιόλας!

Top