Formula 1 2019... όσα πρέπει να γνωρίζεις!
Το yellowday σού προτείνει

Στις 17 Μαρτίου θα πέσει η καρό σημαία στο Albert Park στη Μελβούρνη της Αυστραλίας και στον ασύρματο θα ακουστεί, το κλασικό πλέον, «Gentlemen, start your engines». Εκατομμύρια λάτρεις του οδηγικού πρωταθλήματος περίμεναν καρτερικά 3,5 σχεδόν μήνες για να ξεκινήσει το 70o GP! Στο Abu Dhabi μεγάλος νικητής στέφθηκε ο Lewis Hamilton και η Mercedes (1η θέση στο πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών)! Με μεγάλες ταχύτητες, πολλά Gs και μία μεγάλη απουσία – αυτήν του Διευθυντή Αγώνων της Formula1, Charlie Whiting, που έφυγε στα 66 του χρόνια - ξεκινάει η νέα χρονιά για τη Formula 1. Αλλαγές, επιστροφές και αποχωρήσεις που προκάλεσαν αίσθηση, αλλά και αγώνες που φτάνουν μέχρι τον Δεκέμβριο, σκιαγραφούν τη νέα σεζόν. Πάμε να δούμε αναλυτικά τι μας περιμένει στις 21 πίστες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Φόρμουλα 1;

Το παραπάνω video θα σου δώσει μία γεύση για το τι σε περιμένει το 2019 και το άρθρο που ακολουθεί θα σου λύσει όλες τις απορίες για το τι διαφορετικό θα δεις (και θα ακούσεις - εκτός από το υπέροχο γουργουρητό των μονοθεσίων...) φέτος στις πίστες του 70ου GP!

Όλα όσα θα αλλάξουν φέτος στην F1 

Φέτος, εκτός από τις αλλαγές στελέχωσης των ομάδων, έχουμε και αλλαγές σε όλα τα επίπεδα, με ένα σκοπό (ή μάλλον δύο...) το καλύτερο θέαμα και την υψηλότερη ασφάλεια.  

Το bonus ταχύτερου αγώνα κάνει come back!

Ένα bonus που έχουμε να δούμε από το 1950-1959, το bonus ενός βαθμού για όποιον πετύχει τον ταχύτερο γύρο, επιστρέφει. H FIA - με σκοπό την επίτευξη μεγαλύτερης δράσης και θεάματος - επαναφέρει το bonus ενός βαθμού για τον ταχύτερο γύρου σε κάθε GP. Ο έξτρα βαθμός θα ισχύει μόνο στους δέκα πρώτους οδηγούς του αγώνα και αυτό γιατί υπάρχει η πιθανότητα οι πιο αργοί οδηγοί να μπούνε στα pit προς το τέλος του αγώνα, να αλλάξουν λάστιχα και να πετύχουν ένα πολύ γρήγορο γύρο, παίρνοντας έτσι και αυτοί το bonus. Αξίζει να σκεφθούμε τι θα συνέβαινε στο παρελθόν, όπως το 2008 (Lewis Hamilton), το 1988 (Ayrton Senna), το 1976 (James Hunt) ή το 1973 (Jackie Stewart) αν ίσχυε αυτός ο κανονισμός, τότε που η νίκη κρίθηκε ουσιαστικά στον 1 πόντο…

5 κιλά μπορεί να κάνουν τη διαφορά (στο καύσιμο)

Με το μέχρι πρότινος όριο καυσίμου στα 105 kg οι οδηγοί αναγκάζονταν κάποιες φορές να περιορίσουν την οδήγησή τους και τις δυνατότητες του κινητήρα τους, σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσουν καύσιμα και να φτάσουν στο τέλος του αγώνα. Η εξοικονόμηση του καυσίμου από καιρό βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της F1 και της FIA, με αποτέλεσμα φέτος να αλλάξει το όριο στα 110 kg (αύξηση 5 κιλών καυσίμου). Αλλαγή που δίνει τη δυνατότητα στους πιλότους να χρησιμοποιήσουν στο maximum τις δυνατότητες του κινητήρα (αν αυτό επιθυμούν…). Παρόλα αυτά να μην ξεχνάμε πώς οι αποδοτικότεροι κινητήρες θα ανταμείβονται, ενώ οι πιο «σπάταλοι» θα τιμωρούνται.

Περί βάρους ο λόγος…

Μέχρι πρότινος μονοθέσιο και πιλότος μετρούσαν ως ένα (τουλάχιστον στα κιλά)! Τώρα, θα μετρούνται χωριστά. Το μονοθέσιο της Φόρμουλα 1 αλλάζει όριο από 740 σε 743 κιλά, γιατί οι μπροστινές πτέρυγες γίνονται πιο βαριές. Συγκεκριμένα, τα μπροστινά πτερύγια γίνονται φαρδύτερα (κατά 200mm), ψηλότερα (κατά 20mm) και έρχονται πιο μπροστά (κατά 25mm), με αποτέλεσμα να μπορεί ο οδηγός της Φόρμουλα 1 να «κυνηγήσει» πιο εύκολα το μπροστινό αυτοκίνητο. Επιπλέον, σε ότι αφορά τον οδηγό, πλέον, πρέπει να έχει minimum βάρος τα 80 κιλά. Σε περίπτωση μάλιστα που κάποιος οδηγός είναι λιγότερο από 80 κιλά, τότε θα τοποθετείται αντίβαρο στη θέση του συνοδηγού. Αυτό το θέμα με τα minimum κιλά σίγουρα θα ανακουφίσει τον Nico Hulkenberg που είναι από τους ψηλότερους και βαρύτερους οδηγούς της F1.

Let’s control the air flow!

Τα barge boards, τα αεροδυναμικά φτερά στο κάτω πλαϊνό μέρος του μονοθεσίου, μικραίνουν σε ύψος (κατά 150mm) και αλλάζουν θέση (μετακινούνται προς τα μπροστά κατά 100mm). Αυτό αποφασίστηκε για να γίνεται καλύτερη διάσπαση της αεροδυναμικής, με αποτέλεσμα οι οδηγοί που ακολουθούν να μπορούν να προσεγγίσουν ευκολότερα το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Η αλήθεια είναι πως φέτος η FIA φέτος δεν έχει αφήσει πτερύγιο για πτερύγιο! Επόμενο στη σειρά είναι το πίσω οριζόντιο φτερό (rear wing) που γίνεται ψηλότερο (κατά 20mm), φαρδύτερο (κατά 100mm) και απλοποιείται, με αποτέλεσμα ο αέρας που ρέει να μην ενοχλεί το μονοθέσιο που ακολουθεί. Όλα λοιπόν, στο βωμό ενός πιο δυναμικού οδηγικού θεάματος, με αναμετρήσεις που θα κόβουν την ανάσα, μιας και οι προσπεράσεις και τα «πλησιάσματα» θα είναι – όπως φαίνεται – πιο συχνά.

 

Πάνω απ’ όλα η ασφάλεια

Η ασφάλεια των οδηγών είναι πάνω απ’ όλα για την FIA. Επενδύοντας σε αυτήν την πρωταρχική αρχή, οι πιλότοι της F1, πλέον, θα φορούν ειδικά βιομετρικά γάντια! Αυτά είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες, οι οποίοι αναμεταδίδουν - σε πραγματικό χρόνο - δεδομένα για τη λειτουργία ζωτικών οργάνων του οδηγού της Φόρμουλα 1. Έτσι, σε περίπτωση ατυχήματος, η ομάδα (και όχι μόνο) γνωρίζει τον παλμό του πιλότου, το ποσοστό οξυγόνου στο αίμα πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ατύχημα. Επίσης, στο όνομα της ασφάλειας οι ιθύνοντες αύξησαν τους κανόνες ασφάλειας για τα κράνη. Τα κράνη γίνονται πιο γερά, ακολουθούν πιο αυστηρά μέτρα και εντάσσονται στα νέα FIA 8860-2018 στάνταρ. Αυτό συνεπάγεται ένα πολύ προστατευτικό και ανθεκτικό κράνος (κατασκευασμένο με προηγμένα συνθετικά υλικά για καλύτερη αντοχή στη θραύση και στη διείσδυση) με αυξημένη βαλλιστική προστασία, μεγαλύτερη απορροφητική ενέργεια, ενώ τεχνικά, το κάλυμμα του μετώπου έχει μειωθεί κατά 10mm (για να μειώσει τους κινδύνους που σχετίζονται με την πρόσκρουση με συντρίμμια).

Αεροδυναμική & φρένα

Για να μειωθεί ο αέρας που εκπέμπεται κατά το πάτημα των φρένων, ο αγωγοί αερισμού των φρένων αλλάζουν και απλοποιείται το design τους. Η αλλαγή αυτή σημαίνει λιγότερη μείωση της πίεσης όταν αυτή η περιοχή του μονοθεσίου είναι σε διαταραγμένο αέρα. Επίσης, μία αλλαγή που θα ευνοήσει τους πιλότους που ακολουθούν, καθώς θα είναι μικρότερη η αεροδυναμική που θα απορρέει και έτσι δε θα τους εμποδίζει κατά το «πλησίασμα».

3 είδη ελαστικών Pirelli

Η Pirelli συνεχίζει μέχρι το 2023 ως Global Tyre Partner της Formula 1. Και για φέτος, από κοινού αποφάσισαν να απλοποιήσουν τα πράγματα σε ό,τι αφορά τα ελαστικά και έχουν οι 10 ομάδες στη διάθεσή τους 3 γόμες (μαλακή, μεσαία και σκληρή). Επιπλέον, τα ονόματα που μέχρι σήμερα ξέραμε, αλλάζουν σε αριθμούς με το «5» να είναι η πιο μαλακή γόμα και «1» η πιο σκληρή γόμα, ενώ τα χρώματα θα είναι λευκό, κίτρινο και κόκκινο.

Στη Mercedes δεν περιμέναμε να δούμε αλλαγές μιας και ο 5 φορές πρωταθλητής, Lewis Hamilton αλλά και ο έτερος πιλότος Valtteri Bottas αποτελούν εγγύηση για την επιτυχία. Η Scuderia, από την άλλη πλευρά, αναζητώντας τη χρυσή συνταγή για να κατακτήσει το πρωτάθλημα, διατηρεί για 1ο οδηγό τον Sebastian Vettel, ενώ τη θέση του Kimi Raikkonen παίρνει ο Charles Leclerc. Με τον Ricciardo να ανήκει πλέον στο δυναμικό της Renault, η Aston Martin Red Bull Racing βάζει στο τιμόνι, δίπλα στον Max Verstappen τον Pierre Gasly και εύχεται να μπορέσουν να κάνουν τον νέο Honda κινητήρα να κελαηδήσει και να φέρει νίκες. Η Racing Point F1 Team (πρώην Force India...) κρατά στο δυναμικό της τον Sergio Perez, ενώ ο Lance Stroll, που άφησε τη Williams γίνεται ο Νο 2 για την ομάδα του δισεκατομμυριούχου Λόρενς Στρολ (όχι, δεν είναι απλή συνωνυμία). Tη θέση που άφησε ορφανή ο Stroll στη Williams Racing παίρνει ο παλέμαχος Robert Kubica (!!!) που επιστρέφει στις πίστες του GP μετά από 9 χρόνια. Ενώ τη θέση του Sirotkin, πήρε ο ανερχόμενος George Russell. Η Renault F1 Team θα αγωνιστεί για 3η  χρονιά μετά το 2016 που επέστρεψε στο GP, με τον Daniel Ricciardo και τον – δικό της - Nico Hulkenberg. Από την άλλη πλευρά η Red Bull Toro Rosso Honda βάζει νέο αίμα στην πίστα της F1, με τον 22χρονο Alexander Albon αλλά και τον οδηγό εξέλιξης Daniil Kvyat. Έχοντας κάνει την καλύτερή της σεζόν μέχρι σήμερα στην F1, η Rich Energy Haas F1 Team – πολύ σοφά κατά τη δική μας άποψη – αποφάσισε να συνεχίσει με το περσινό δίδυμο Romain Grosjean και Kevin Magnussen. Στην αντιπέρα όχθη, έχουμε την McLaren F1 Team, που ανακοίνωσε ήδη αρκετές δομικές αλλαγές, αλλά και στελέχωσης. Μιας και ο Stoffel Vandoorne αποχώρησε από την ομάδα, ενώ ο καταξιωμένος Fernando Alonso παρέδωσε τα γάντια και το κράνος του, γιατί  - όπως είπε – έχει και άλλα πράγματα να προσφέρει στον οδηγικό κόσμο και ο κύκλος της F1 έκλεισε προς το παρόν, η Βρετανική ομάδα εντάσσει νέα δυναμικά ονόματα: τον μέχρι πρότινος δοκιμαστή Lando Norris, αλλά και τον Carlos Sainz από την Renault. Last but not least, βλέπουμε την Alfa Romeo Racing να κάνει μία ισχυρή – και πολυσυζητημένη - μεταγραφή, από την Ferrari, αυτή του Kimi Raikkonen, στοχεύοντας – ξεκάθαρα – σε νίκες. Ενώ, συνοδηγός του καταξιωμένου Raikkonen θα είναι ο Antonio Giovinazzi στην παρθενική του εμφάνιση στην F1. Το σίγουρο είναι, πως φέτος οδηγοί και ομάδες θα βάλουν τα δυνατά τους για να μας χαρίσουν ένα δυνατό οδηγικό θέαμα.

Το καλεντάρι του 2019

To 2019 δεν θα έχουμε ιδιαίτερες αλλαγές στις ημερομηνίες και στις τοποθεσίες των αγώνων. Όλα θα εξελιχθούν όπως ορίζει το πρόγραμμα, με εξαίρεση τον αγώνα του Μεξικό που θα διεξαχθεί πριν από τις ΗΠΑ, αλλά και τον τελευταίο αγώνα στο Αμπου Ντάμπι που θα διεξαχθεί Δεκέμβριο, κάτι που έχει να συμβεί από το ’63.


Top