11 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για τη Formula 1 2018
Το yellowday σου προτείνει

Με τις μηχανές να έχουν ήδη αρχίσει να ζεσταίνονται στη γραμμή εκκίνησης, το 69ο GP είναι έτοιμο να ξεκινήσει αυτήν την Κυριακή, 25 Μαρτίου – όπως ορίζει η “παράδοση” –  στο Albert Park στη Μελβούρνη της Αυστραλίας!
Το 2017 ήταν μία χρονιά σταθμός, τόσο για τον Lewis Hamilton που στέφθηκε για 4η φορά Παγκόσμιος Πρωταθλητής – και περήφανα, πλέον, αξιώνει μία θέση στο πάνθεον των κορυφαίων της Formula 1, ανάμεσα στον Juan Manuel Fangio που έχει κερδίσει 5 τίτλους και στον αξεπέραστο Michael Schumacher με 7 πρωταθλήματα – όσο και για την Mercedes που κατέκτησε το πρωτάθλημα των κατασκευαστών για 4η συνεχόμενη χρονιά. Και ενώ τα μονοθέσια κάνουν τα τελευταία δοκιμαστικά, η περσινή αγωνιστική σεζόν που έκλεισε στις 26 Νοεμβρίου στο Abu Dhabi, χαρακτηρίστηκε από την αλλαγή σκυτάλης στη διεύθυνση της Formula 1, η οποία πέρασε στην αμερικανική Liberty Media. Μια αλλαγή, που σηματοδοτεί μία νέα εποχή για το κορυφαίο οδηγικό αθλητικό γεγονός καθώς η Liberty Media έχει στα πλάνα της πολλαπλά σχέδια και εκπλήξεις μέχρι το 2021. Αρχής γενομένης από φέτος το αγαπημένο μας σπορ γίνεται πιο εξωστρεφές, πιο ανταγωνιστικό, πιο ασφαλές, πιο “φιλικό προς τον τηλεθεατή” και – σύμφωνα με κάποιους – πιο δίκαιο (ή πιο βαρετό σύμφωνα με κάποιους άλλους)! Μένει σε μας να δούμε το αποτέλεσμα και να κρίνουμε από... τον καναπέ μας!

Το παρακάτω video θα σου δώσει μία γεύση για το τι σε περιμένει το 2018 και το άρθρο που ακολουθεί θα σου λύσει όλες τις απορίες για το τι διαφορετικό θα δεις (και θα ακούσεις...) φέτος στις πίστες του 69ου GP!

 New F1… new era

Όπως είπαμε και παραπάνω μία νέα εποχή ξεκινά για τη Formula 1 και ξεκινά από το ίδιο της το σήμα! Μετά από 23 χρόνια το λογότυπο του κορυφαίου οδηγικού αθλήματος αλλάζει! Επανασχεδιάζεται και αποκτά μία πιο αεροδυναμική και παράλληλα πιο αφαιρετική όψη. Και θα λέγαμε ότι αποτελεί “σημάδι” για όσα προμηνύεται ότι θα φέρει η νέα ηγεσία της F1…

 Alfa Romeo is… back

Για τους λάτρεις του ιταλικού “γουργουρίσματος” της μηχανής έχουμε καλά νέα: Η Alfa Romeo επιστρέφει στις πίστες! Και μάλιστα θα αγωνιστεί με μονοθέσιο, που θα χρησιμοποιεί τους φετινούς, σύγχρονους κινητήρες της Ferrari! Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει να τρέξει στο GP από το 1985, ενώ η παρουσία της ήταν πολύ σύντομη - μόλις 6 χρόνια (1979 -1985) – και με μικρές στιγμές συγκίνησης. Οπότε περιμένουμε εναγωνίως το πρώτο της μαρσάρισμα!

 Hello… Halo

Μία από τις αλλαγές που αφορά τα μονοθέσια και που σίγουρα φαίνεται με την πρώτη ματιά είναι η προσθήκη στο αμάξωμα του – καθόλα απαραίτητου για την ασφάλεια του οδηγού - Halo. Ύστερα από σειρά θανατηφόρων δυστυχημάτων που στιγμάτισαν τις πίστες της F1, αποφασίστηκε η προσθήκη του συγκεκριμένου συστήματος, βάρους 14kg. To Halo, αν και επικρίνεται εντόνως για την αντιαισθητική του όψη, έχει σχεδιαστεί για να αντέχει κάθετες πιέσεις έντασης 116 kΝewton, μετωπικές 46 kΝewton και πλευρικές 93 kΝewton, έτσι ώστε να προστατεύει αποτελεσματικά το κεφάλι του οδηγού. Θυμίζει τοξοειδή ασπίδα - boomerang και αξίζει να δεις, μέσα από αυτό το βίνετο, πώς κατέληξε η F1 στην απόφαση της δημιουργίας του Halo και πώς ακριβώς θα προστατεύει τον πιλότο.

 Magic gloves

Στα πλαίσια της μεγαλύτερης ασφάλειας των οδηγών, από φέτος όλοι οι πιλότοι της F1 επιβάλλεται να φορούν ειδικά βιομετρικά γάντια! Αυτά τα γάντια είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες, οι οποίοι αναμεταδίδουν - σε πραγματικό χρόνο - δεδομένα για τη λειτουργία ζωτικών οργάνων του οδηγού. Έτσι, σε περίπτωση ατυχήματος, η ομάδα (και όχι μόνο) ενημερώνεται άμεσα – μάλιστα, πολύ πριν φτάσουν οι πρώτες βοήθειες - για την κατάσταση του πιλότου.

 Less is more

Θυμάσαι αυτό το τεράστιο κάθετο πτερύγιο που ξεκινά πίσω από τη θέση του πιλότου; Ναι, αυτό που μοιάζει με πτερύγιο καρχαρία (γι’ αυτό το λένε Shark Fin); Ξέχασέ το! Πάει, έφυγε! Τη θέση του παίρνει ένα αισθητά μικρότερο αεροδυναμικό εξάρτημα - πτερύγιο. Και από ό,τι φαίνεται η Formula 1 δε σταμάτησε εκεί, συνέχισε και σε ένα ακόμα πτερύγιο (για την ακρίβεια δύο), τα επονομαζόμενα T-Wings, δηλαδή τα οριζόντια φτερά στο πίσω μέρος της “ουράς” που απλά… καταργούνται τελείως!

 Use your engines wisely

20 μονοθέσια, 21 αγώνες και… λιγότεροι κινητήρες! Αυτό αποφάσισε η Formula 1 και όλες οι ομάδες οφείλουν να ακολουθήσουν ευλαβικά (θέλοντας και μη…)! 3 μονάδες εσωτερικής καύσης (ICE), 3 MGU-H και 3 τούρμπο, καθώς και 2 energy stores, control electronics και MGU-K. Και κάπου εδώ το “παιχνίδι” γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον! Οι αγωνοδίκες έχουν το δικαίωμα να επιβάλλουν ποινή 5 ή 10 θέσεων στο grid, αν κάποιο μονοθέσιο χρειαστεί να χρησιμοποιήσει ένα επιπρόσθετο τμήμα κινητήρα. Για κάθε επόμενο τμήμα κινητήρα που θα αλλάζεται, θα συνεπάγεται και αυτόματη μετακίνηση του μονοθέσιου στο τέλος του grid, ενώ ανάλογα με τη σειρά που θα δηλώνονται οι αλλαγές στους αγωνοδίκες θα επιβάλλονται και οι ποινές. Η FIA φέτος “βάζει μυαλό” και - προσπαθώντας να αποφύγει τις περσινές διχογνωμίες - επιχειρεί να ξεκαθαρίσει το τοπίο στο θέμα των ποινών για αλλαγές κινητήρων. Για να δούμε όμως, τα πράγματα θα είναι καλύτερα ή οι εντάσεις θα αγγίξουν τις θερμοκρασίες των κινητήρων…

 Start your engines

Η περίπτωση του Sebastian Vettel, στην Κίνα, που βρισκόταν πιο πίσω από το προβλεπόμενο σημείο και οι αισθητήρες δεν μπορούσαν να εκτιμήσουν εάν έγινε rolling start, καθώς και αυτή του Valtteri Bottas στην Αυστρία που ενώ οι τηλεοπτικές κάμερες έδειχναν πως εκκίνησε πριν από τους υπόλοιπους πιλότους τους, οι αισθητήρες έδειχναν πως ήταν εντός των ορίων, ήταν αρκετές για να γίνουν πιο ξεκάθαροι οι κανονισμοί σε ό,τι αφορά στην παρέμβαση των αγωνοδικών κατά τη διαδικασία της εκκίνησης. Πλέον, οι αγωνοδίκες έχουν το δικαίωμα διασταύρωσης των ενδείξεων των αισθητήρων με τις τηλεοπτικές λήψεις και τιμωρίας εάν αυτό κριθεί απαραίτητο.

 Fair Game

Άξιο αναφοράς – μιας και περιορίζει τις ομάδες και τους “δένει τα χέρια” – είναι η τριπλέτα αλλαγών για τη νέα χρονιά που αφορά την κατανάλωση λαδιού, τη χρήση ενεργών βαλβίδων και τη θερμοκρασία του αέρα στον θάλαμο συλλογής:
Η κατανάλωση λαδιού δεν πρέπει να ξεπερνά τα 0,6lt/ 100km (έτσι ώστε να μη χρησιμοποιούν οι ομάδες λάδι που δίνει μεγαλύτερη ισχύ ο κινητήρας τους).
- Η χρήση ενεργών βαλβίδων που ρύθμιζαν τη ροή υγρών μεταξύ των τμημάτων του κινητήρα, πλέον απαγορεύεται.
- Πλέον, η ανώτατη θερμοκρασία του αέρα στον θάλαμο συλλογής (δίπλα στον στροβιλοσυμπιεστή) είναι
10οC (έτσι ώστε να σταματήσουν οι ομάδες - με πρόφαση την καλύτερη απόδοση του μοτέρ - την τεχνητή θέρμανση ή ψύξη του αέρα).

 Another one bites the dust!

Σε γενικές γραμμές, η Liberty Media, η νέα διοίκηση της Formula 1 ξεκίνησε με άγριες διαθέσεις και… απαγορεύσεις! Μία ακόμα απαγόρευση που μπορεί να μη φαίνεται αλλά σίγουρα επηρεάζει την αεροδυναμική των μονοθεσίων είναι η κατάργηση των πολύπλοκων συστημάτων ανάρτησης (με Ferrari και Red Bull να είναι οι μεγαλύτερες χαμένες από αυτήν την αλλαγή, καθώς είχαν εξελίξει κατά πολύ την αεροδυναμική των μονοθεσίων τους βάσει των αναρτήσεων του αμαξώματος).

 Grid girls VS grid kids

Ίσως αυτή η αλλαγή δεν επηρεάζει σε τίποτα τις επιδόσεις των μονοθεσίων, την ασφάλεια των πιλότων και την δίκαιη διεξαγωγή των αγώνων. Αλλά σίγουρα επηρεάζει έναν διόλου ευκαταφρόνητο παράγοντα… τον επισκέπτη αλλά και τον τηλεθεατή! Μετά λύπης μας, λοιπόν, σε πληροφορούμε πως τα Grid Girls… κομμένα! Η Formula 1 θεωρεί ότι ο χρόνος που περνάνε οι καλεσμένοι, οι ομάδες και οι οδηγοί στο grid πριν τον αγώνα, είναι χρόνος γιορτής, και ότι αυτό το “έθιμο” με τις καλλίγραμμες κοπέλες είναι πλέον ξεπερασμένο… Στη θέση των πάντα χαμογελαστών κοριτσιών, οι managers της F1 προτείνουν να μπει το “νέο αίμα”, τα λεγόμενα Grid Kids. Δηλαδή, παιδιά από Ακαδημίες που θα ζήσουν το όνειρό τους δίπλα στους ήρωές τους, τους οδηγούς των μονοθεσίων. Μένει να δούμε μόνο αν αυτή η αλλαγή θα βρει ανταπόκριση στα μάτια των επισκεπτών – που έχουν πληρώσει αδρά για να βρεθούν στις περιβόητες F1 πίστες ή ακόμα και στα Grid – και στους δέκτες των τηλεθεατών!


 “Unleash the greatest racing spectacle in the planet”

Η Liberty Media έχει ένα νέο μότο, το οποίο δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφιβολίας για τον στόχο και την φιλοσοφία της: Unleash the greatest racing spectacle in the planet! Μόνο το 2017 το υπερθέαμα της αυτοκίνησης συγκέντρωσε από τις 20 κορυφαίες αγορές του κόσμου - ανάμεσά τους και η χώρα μας - 1,4 δις τηλεθεατές! Αυτό σημαίνει πως η “παρθενική” χρονιά της νέας διοίκησης της F1 στέφθηκε με τηλεθεάσεις όμοιες με αυτές των κορυφαίων αθλητικών γεγονότων όπως ο τελικός του Παγκοσμίου Κυπέλλου ποδοσφαίρου ή του UEFA Champions League. Ακολουθώντας αυτήν τη γραμμή, το 2018 το σπορ αποκτά ακόμα πιο θεαματική αισθητική και οι αλλαγές αποσκοπούν ξεκάθαρα στην άνοδο της θεαματικότητας- τηλεθέασης! Σε αυτό το πλαίσιο φέτος τοποθετούνται κάμερες 360ο σε όλα τα μονοθέσια καθώς και ειδικά μικρόφωνα στις εξατμίσεις (που αντέχουν τις υψηλές θερμοκρασίες) για μέγιστη κάλυψη (και απόλαυση) ήχου και εικόνας κατά τον αγώνα. Τέλος, οι ώρες διεξαγωγής των ελεύθερων και κατατακτήριων δοκιμών αλλά και των αγώνων, αλλάζουν και πηγαίνουν μία ώρα μετά. Φέτος, λοιπόν θα συντονίσουμε τους δέκτες μας (τουλάχιστον για τα ευρωπαϊκά Grand Prix) στις 4.10 μ.μ. - και όχι στις τρεις που ίσχυε μέχρι τώρα – και θα απολαύσουμε ένα μοναδικό υπερθέαμα ήχου και εικόνας!

Οι αλλαγές έχουν ενταχθεί στο νέο DNΑ της F1, οι πιλότοι - παλιοί και νέοι – έχουν πάρει θέσεις και οι 10 ομάδες είναι έτοιμες για να δώσουν το καλύτερο θέαμα!

Το καλεντάρι του 2018

21 αγώνες αναλαμβάνουν φέτος να ανεβάσουν την αδρεναλίνη - και τα Gs - στα ύψη! Με τη Γερμανία και τη Γαλλία να επιστρέφουν αλλά και τη Μαλαισία να δηλώνει ηχηρά απούσα, το πρόγραμμα έχει τις καλύτερες προδιαγραφές.

Ο θρυλικός 24ωρος αγώνας “24 Hours of Le Mans”, για μία ακόμα φορά, ταλάνισε και προβλημάτισε τους διοργανωτές οδηγώντας τους στην πρωτοφανή απόφαση - για τα ιστορικά δεδομένα - να έχουμε από 24/6 έως 8/7 τρία συνεχόμενα αγωνιστικά Σαββατοκύριακα. Η "εκκίνηση" και ο "τερματισμός" της σεζόν θα είναι και φέτος σε Αυστραλία και Άμπου Ντάμπι αντίστοιχα. Δες στο παρακάνω βίντεο τους σταθμούς που θα κάνει το μεγαλύτερο αυτοκινητιστικό γεγονός της χρονιάς και μη χάσεις στιγμή!


Top