13 new year’s resolutions
Το yellowday σου προτείνει

Happy New Year! Καλώς ήλθες 2018! Η νέα χρονιά είναι εδώ και είναι η τέλεια αφορμή για όσους θέλουν να θέσουν νέους στόχους και να πατήσουν το “Restart” σε κάποιον τομέα της ζωής τους. Άσε, λοιπόν πίσω σου όλα όσα σε στεναχώρησαν ή σε απογοήτευσαν το 2017 και ξεκίνα ΤΩΡΑ τη νέα χρονιά με άλλον αέρα! Εμείς συγκεντρώσαμε και σου προτείνουμε 13 life changing αποφάσεις για το 2018!

Get in shape!

Μετά τις κραιπάλες των γιορτών είναι η ιδανική στιγμή να κάνεις αυτό που τόσο καιρό αναβάλεις: να μπεις σε πρόγραμμα! Πες όχι στα fast food και στη χαλάρωση στον καναπέ και γίνε πιο active! Βάλε στη ζωή σου την υγιεινή διατροφή και την ελαφριά άσκηση. Δεν είπαμε να γίνεις πρωταθλητής ούτε να κάνεις δίαιτα αν δεν θες, απλά να αποκτήσεις πιο υγιεινές και σωστές συνήθειες. Γιατί είτε χρειάζεται να ξεφορτωθείς μερικά περιττά κιλάκια είτε όχι, η σωστή διατροφή και η άθληση είναι ο τρόπος ζωής που σου εξασφαλίζουν ψυχική και σωματική υγεία! Και για να ξεκινήσεις την προσπάθειά σου σωστά χρειάζεσαι και την κατάλληλη υποστήριξη. Δες εδώ προσφορές για διατροφολόγους και εδώ για γυμναστήρια.

Κόψε το κάπνισμα!

Δεν υπάρχει καλύτερη απόφαση για τη νέα χρονιά από αυτήν! Επίσης, δε θα σου πoύμε γιατί να το κόψεις, αυτό σίγουρα το έχεις ξανακούσει. Θα σου πούμε, όμως τι θα κερδίσεις αν το κόψεις! Διάβασε προσεκτικά και σκέψου καλά! 
  • Tα πρώτα 20 λεπτά χωρίς τσιγάρο, η πίεση του αίματος αλλά και οι σφυγμοί, πέφτουν στο φυσιολογικό και το κυκλοφορικό “ανασαίνει”. 
  • Μέσα στις 8 πρώτες ώρες το μονοξείδιο του άνθρακα στο αίμα, υποχωρεί αισθητά σε φυσιολογικά επίπεδα και ταυτόχρονα διαπιστώνεται μια αύξηση του οξυγόνου, στα επίπεδα που έχει κάποιος μη καπνιστής. 
  • Μία ημέρα χωρίς τσιγάρο και έχει μειωθεί στο μισό η πιθανότητα να πάθουμε καρδιακή προσβολή, ενώ σε 48 ώρες νιώθουμε την όσφρηση και τη γεύση πιο έντονες αλλά και πιο φυσιολογικές. 
  • 72 ώρες μετά θα νιώσουμε πως αναπνέουμε πολύ καλύτερα (παρατηρείται αύξηση της χωρητικότητας των πνευμόνων μας). 
  • Μέσα σε 3 μήνες οι πνεύμονες σιγά σιγά “καθαρίζουν”, και η χωρητικότητά τους έχει αυξηθεί κατά 30%. 
  • Πριν καλά καλά συμπληρωθεί χρόνος, στους 9 μήνες, οι πνεύμονες αναπλάθονται (το ενδοθήλιο των βρόγχων), ενώ ο “τσιγαρόβηχας” έχει σχεδόν εξαφανιστεί. 
  • Στα 5 χρόνια οι πιθανότητες πλέον για καρκίνο του πνεύμονα, μειώνονται αισθητά, ενώ στα 10 χρόνια ο οργανισμός είναι σχεδόν καθαρός.
  • Άσε το τηλεκοντρόλ!

    Η νέα χρονιά σου δίνει το έναυσμα να κάνεις πιο δημιουργικά πράγματα από το να κάθεσαι στον καναπέ σου. Μην ανησυχείς για το επεισόδιο του σήριαλ που θα χάσεις, απλά βγες έξω και ζήσε τη κάθε στιγμή! Εξάλλου – σε περίπτωση που δεν το γνώριζες - να σου πούμε πως η τηλεόραση συμβάλλει αρνητικά στην υγεία σου. Όταν κάθεσαι - συνέχεια- μπροστά στην TV αυξάνεις τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη, ενισχύεις την επιθετικότητα και την τάση προς κατανάλωση μεγαλύτερων ποσοτήτων φαγητού (ειδικά junk food). Το αγαπημένο μας χαζοκούτι έχει ενοχοποιηθεί ότι κάνει κακό στην υγεία μας και αν δεν μας πιστεύεις διάβασε όλες τις λεπτομέρειες εδώ!

    Ξεκίνα το διάβασμα, σου κάνει καλό!

    Όπως είπαμε και παραπάνω, κλείσε την τηλεόραση και… άνοιξε το βιβλίο! Γιατί; Γιατί σου κάνει καλό! Ναι, ναι το βιβλίο συμβάλλει στην καλή ψυχική αλλά και σωματική υγεία. Πώς; Θα σου πούμε ευθύς αμέσως! Η ανάγνωσης βιβλίων βοηθάει τον εγκέφαλο να λειτουργεί σωστά, γυμνάζει το μυαλό και - σύμφωνα με τους ειδικούς - αν διαβάζεις τακτικά, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη εγκεφαλικών διαταραχών, συμπεριλαμβανομένης και της νόσου Αλτσχάιμερ. Ακόμα, το διάβασμα σου δίνει την ευκαιρία να ηρεμήσεις, να περιορίσεις το άγχος, να απομονωθείς από τα προβλήματα “μπαίνοντας στον κόσμο του βιβλίου”, ενώ παράλληλα καταπολεμά την αϋπνία και σε βοηθάει να υιοθετήσεις υγιείς συνήθειες ύπνου. Τέλος, σε περίπτωση που δεν το γνώριζες, να σου πούμε και αυτό: οι άνθρωποι που αγαπούν να διαβάζουν, εκπαιδεύουν το μυαλό τους να συγκεντρώνεται και να εστιάζει πιο εύκολα, με αποτέλεσμα να αποκτά σταδιακά την ικανότητα να έχει πλήρη προσοχή σε ό,τι κάνει, αλλά και να σκέφτεται πρακτικά, με αποτελεσματικό και αντικειμενικό τρόπο. Το yellowday σου προτείνει τα καλύτερα, είτε θες να διαβάσεις ένα λογοτεχνικό βιβλίο, είτε θες να μάθεις μία ξένη γλώσσα.

    Πάρε ένα κατοικίδιο

    Συνήθως τα παιδιά είναι αυτά που αποζητούν διακαώς ένα χαριτωμένο σκυλάκι ή ένα παιχνιδιάρικο γατάκι, αλλά και οι ενήλικες, τι είναι, μεγάλα παιδιά. Τα κατοικίδια ζώα προσφέρουν πολλαπλά οφέλη σε μικρούς και μεγάλους. Πρώτο και σημαντικότερο προσφέρουν ανιδιοτελώς την συντροφικότητα και την αγάπη τους. Κλινικές έρευνες έχουν δείξει ότι η παρέα τους συμβάλλει στην καλύτερη υγεία ανθρώπων που έχουν προβλήματα, τόσο γιατί κινούνται καθημερινά (για να τα πάνε βόλτα), όσο και γιατί βοηθούν στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης. Επίσης, όσοι έχουν κατοικίδια ζώα έχουν καλύτερη ψυχολογική κατάσταση και παρουσιάζουν λιγότερο στρες. Τελευταίο και σημαντικότερο: αποκτώντας ένα κατοικίδιο, ειδικά ένα αδέσποτο, κάνεις μία καλή πράξη και βοηθάς ένα πλάσμα που έχει ανάγκη. Και τι καλύτερο, από το να ξεκινήσει το 2018 με μία τόσο καλή πράξη;

    Fall in love!

    Η νέα χρονιά σε βρήκε μόνο ή μόνη; Έχεις απογοητευθεί και πιστεύεις ότι δεν υπάρχει το ιδανικό ταίρι για σένα εκεί έξω; Κάνεις λάθος! Ανασκουμπώσου, πίστεψε στον εαυτό σου και η αγάπη θα βρει το δρόμο της για... την καρδιά σου! Και, να ξέρεις, ο έρωτας θα σου κάνει μεγαλύτερο καλό από όσο νόμιζες. Και θα σου αποκαλύψω αμέσως τον λόγο: Ο έρωτας είναι μία χημική ένωση με άπειρες “εκρήξεις” που συντελούνται στο κεφάλι μας, και αυτές οι εκρήξεις σου κάνουν καλό σε πολλαπλά επίπεδα: Μειώνουν το στρες, ανεβάζουν την αυτοεκτίμηση, αυξάνουν την αισιοδοξία σου και την αποδοτικότητά σου, κοιμάσαι καλύτερα, βελτιώνεται η εμπιστοσύνη σου και ζεις περισσότερο! Τι άλλο θες να μάθεις για να ερωτευτείς; Μπες, λοιπόν, στο κατάλληλο mood, σκέψου θετικά, σκέψου λιγότερο εγωιστικά, πίστεψε σε εσένα και βάλε στόχο το ’18 να είναι η χρονιά που θα βρεις το άλλο σου μισό!

    Βρες ένα χόμπι!

    ... Αυτό ακριβώς! Μη κάθεσαι λεπτό, στύψε το μυαλό σου σκέψου τι σου αρέσει και κάν' το! Τι, δεν έχεις χρόνο; Αυτά είναι δικαιολογίες για τον χρόνο που μας άφησε! Ανασκουμπώσου, όσο πολυάσχολη και αν είναι η καθημερινότητά σου οφείλεις να βρεις αυτόν τον ελάχιστο χρόνο που απαιτείται για να κάνεις κάτι για εσένα που σε ευχαριστεί. Γιατί έτσι θα είσαι ακόμα πιο ευτυχισμένος! Zumba, αεροβική, περπάτημα, τρέξιμο, κηπουρική, χειροτεχνίες, μαγειρική, ορειβασία, ζωγραφική… η λίστα με τα πιθανά hobbies είναι ατελείωτη – φαντασία να έχεις και όρεξη! Τα hobbies κάνουν καλό στην υγεία, γιατί γυμνάζεις μυαλό και (κάποιες φορές) και το σώμα. Εσύ τι θα επιλέξεις; 

    Κοιμήσου περισσότερο, ζήσε καλύτερα!

    Αυτό που για κάποιους είναι αυτονόητο για κάποιους άλλους είναι εξαιρετικά δύσκολο. Είτε από άγχος, στεναχώρια, διασκέδαση, είτε απλά από συνήθεια κάποιοι δυσκολεύονται να κοιμηθούν με αποτέλεσμα να “μετράνε” πολύ λιγότερες ώρες ύπνου. Αυτό - η αϋπνία - να ξέρεις δεν κάνει κανένα καλό! Από τους γνωστούς σε όλους και όλες μας μαύρους κύκλους (που σε προδίδουν ότι έκανες "υπερωρίες" βλέποντας 6 επεισόδια σερί της αγαπημένης σου σειράς) μέχρι τα κενά μνήμης από τους 3ωρους ύπνους, η αϋπνία έχεις σοβαρές και λιγότερες σοβαρές επιπτώσεις. Μάθε, λοιπόν, τα οφέλη του καλού ύπνου… και όνειρα γλυκά! Αποκτάς καλύτερη μνήμη, ζεις καλύτερα άρα και περισσότερο, καταπολεμούνται οι φλεγμονές (οι οποίες έχουν συνδεθεί με τον αυξημένο κίνδυνο καρδιοπάθειας, εμφράγματος, διαβήτη, αρθρίτιδας και πρόωρης γήρανσης), γίνεσαι πιο δημιουργικός, βελτιώνονται οι επαγγελματικές/ σχολικές επιδόσεις γιατί είσαι πιο συγκεντρωμένος και τέλος μπορείς να ρυθμίσεις ευκολότερα το βάρος σου (δίαιτα, γυμναστική και καλός ύπνος, αυτά τα τρία χρειάζεται ο οργανισμός για να διώξεις τα περιττά κιλά). Μέτρησε προβατάκια, διάβασε ένα βιβλίο, κάνε ένα χαλαρωτικό μπάνιο, βρες το τέχνασμα που “δουλεύει” για σένα και… sleep tight!

    Κάνε μία καλή πράξη!

    Θα νοιώσεις υπέροχα, είναι σίγουρο! Δε χρειάζεται να είναι κάτι μεγάλο, κάτι ακριβό ή κάτι σημαντικό, αρκεί να είναι κάτι που θα δώσει χαρά σε έναν συνάνθρωπό σου. Οι καλές πράξεις μπορεί να κάνουν ένα παιδί να χαμογελάσει, να ταΐσουν έναν άστεγο ή να ζεστάνουν κάποιον που κρυώνει. Εδώ σου δίνουμε μόνο μερικές ιδέες για να ξεκινήσεις τη νέα χρονιά με το πιο ανθρώπινο και ζεστό τρόπο: χάρισε ρούχα που δε χρειάζεσαι πια, δώσε ένα πιάτο φαγητό ή τρόφιμα σε άστεγους, γίνε εθελοντής αιμοδότης, εγγράψου σε μια ΜΚΟ της αρεσκείας σου, δώσε τη σειρά σου στο σούπερ μάρκετ, μίλα θετικά για κάποιον επαγγελματία ή ένα μαγαζί που σου άρεσε, ζήτα στα γενέθλιά σου - αντί για δώρο - οι φίλοι σου να δωρίσουν ότι ποσό επιθυμούν σε μια ΜΚΟ, πάρε μέρος σε έναν καθαρισμό πάρκου, υιοθέτησε ένα αδέσποτο ζωάκι, βοήθα έναν ηλικιωμένο να περάσει τον δρόμο ή μία μητέρα με ένα καρότσι. 

    Οργανώσου!

    Ψάχνεις τα κλειδιά σου όλη την ώρα; Δε θυμάσαι που έχεις παρκάρει το αμάξι; Το γραφείο σου θυμίζει εμπόλεμη ζώνη; Για να μη μιλήσουμε καν για την τσάντα ή την ντουλάπα σου. Αν είσαι αυτός ο τύπος ανθρώπου τότε νομίζω ότι με το 2018 έφτασε και η ώρα να… βάλεις τα πράγματα στη θέση τους! Οργανώσου! Βρες τους προσωπικούς σου μηχανισμούς που θα σε κάνουν να “ψάχνεσαι” λιγότερο και που σίγουρα θα κάνουν τη ζωή σου πιο εύκολη. Θα δεις ότι – ως δια μαγείας – όταν οργανώσεις κάτι μικρό, θα αρχίσουν να ακολουθούν και άλλα. Είναι “κολλητικό”! Η οργάνωση φέρνει οργάνωση! Και αν δεν ξέρεις από που να ξεκινήσεις διάβασε τα άρθρα (εδώ & εδώ) του yellowday blog και θα βρεις την άκρη!

    Πάρε τους δρόμους!

    Η αλήθεια είναι ότι οι καιροί είναι δύσκολοι, αλλά αν θέλεις να ταξιδέψεις σίγουρα θα βρεις τρόπο! Τα ταξίδια σου κάνουν καλό και το καταλαβαίνεις γιατί όταν είσαι διακοπές –πολύ απλά – νοιώθεις πολύ καλύτερα. Κοιμάσαι, γελάς περισσότερο και αγχώνεσαι λιγότερο. Σύμφωνα με έρευνα που έχουν γίνει οι γυναίκες που ταξιδεύουν κάθε έξι χρόνια ή και λιγότερο, είχαν σημαντικά υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής προσβολής ή θανάτου σε σχέση με τις γυναίκες που ταξιδεύουν τουλάχιστον δύο φορές τον χρόνο. Οι άνδρες που δεν ταξιδεύουν καθόλου ετησίως, φαίνεται πως έχουν 20% υψηλότερο κίνδυνο θανάτου και περίπου 30% μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου από καρδιακή νόσο. Τα οφέλη του ταξιδιού είναι σχεδόν άμεσα. Μετά από μόλις μια ημέρα ή δύο, το 89% των ερωτηθέντων διαπίστωσε σημαντική πτώση στην πίεση. Οι μαθητές που έχουν ταξιδέψει στο εξωτερικό έχουν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες να διαφοροποιηθούν από τους συνομηλίκους τους, να ολοκληρώσουν τις ακαδημαϊκές τους σπουδές και να έχουν υψηλότερα εισοδήματα. Οι εργαζόμενοι που ταξιδεύουν είναι πιο παραγωγικοί, έχουν υψηλότερο ηθικό καθώς και λιγότερο άγχος. Τώρα που ξέρεις γιατί σου κάνει καλό, κανόνισε το πρώτο ταξιδάκι της χρονιάς εδώ

    Άσε πια το κινητό!

    Το ξέρουμε πώς σου έχει γίνει απαραίτητο! Εννοείται πώς δεν πας πουθενά χωρίς αυτό και πώς πλέον δεν είναι απλά ένα τηλέφωνο, είναι ένα εργαλείο εισόδου στον ψηφιακό κόσμο. Δεν σου λέμε να το κλείσεις για 5 ημέρες ή να το καταργήσεις τελείως, απλά σου λέμε πώς υπάρχουν κάποιες στιγμές που το smartphone πρέπει απλά να μένει στην τσάντα! Για παράδειγμα, όταν είσαι με τα παιδιά σου ή με το ταίρι σου, το κινητό απλά είναι περιττό. Οι ανθρώπινες σχέσεις στηρίζονται στην επικοινωνία και το τηλέφωνο – δεν είναι κρυφό πια - έχει κατηγορηθεί πολλάκις για την αποξένωση μεταξύ των ανθρώπων. Πόσες φορές έχεις δει ζευγάρια που κάθονται σε μία καφετέρια χωρίς να μιλάνε γιατί σερφάρουν στο smartphone τους ή μαμάδες σε πάρκο που ασχολούνται με το κινητό αντί για τα παιδιά τους; Τα τηλέφωνα δημιουργήθηκαν για να μας διευκολύνουν και όχι για να μας απομακρύνουν. Καιρός λοιπόν να επαναπροσδιορίσεις τη χρήση του κινητού σου και να… σηκώσεις το κεφάλι!

    Be happy!

    Παρ’ το απόφαση και με το χαμόγελο στα χείλη καλωσόρισε το 2018! Ξεκίνα με άλλο attitude τη νέα χρόνια! Φτάνει η μιζέρια και η στεναχώρια! Διώξε το άγχος και επανακαθόρισε τις προτεραιότητες σου. Διώξε οτιδήποτε περιττό και τοξικό από τη ζωή σου και ξεκίνα μία νέα σελίδα! Ο,τι έγινε έγινε, άσε το παρελθόν πίσω σου και μην αφήνεις για αύριο αυτό που μπορείς να κάνεις σήμερα!

    Happy new yellow year!

    Top