Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής
Το yellowday σου προτείνει

Πολλές φορές χρειάζεται μια συντονισμένη προσέγγιση από τους εκάστοτε αρμόδιους φορείς, προκειμένου σημαντικά θέματα του περιθωρίου της καθημερινότητας μας να αποκτήσουν μείζονα σημασία. Κάπως έτσι, τον Οκτώβριο του 1980 η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ καθιέρωσε την 16η Οκτωβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής με κύριο στόχο τον περιορισμό της πείνας στον πλανήτη.

Παρόλα αυτά, σήμερα η πείνα απειλεί περισσότερο από 800 εκατομμύρια ανθρώπων στον πλανήτη και ο υποσιτισμός, η διατροφική ανασφάλεια, οι άθλιες συνθήκες υγιεινής και ο περιορισμός της βιοποικιλότητας είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των υπό ανάπτυξη χωρών.

Αντίθετα στις ανεπτυγμένες χώρες το πρόβλημα της παχυσαρκίας απειλεί την υγεία εκατομμυρίων πολιτών, με αποτέλεσμα την ίδια στιγμή που ο μισός πλανήτης αντιμετωπίζει το φάσμα της πείνας εξαιτίας χρόνιων καταστάσεων αλλά και της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και της επίδρασης των κλιματικών αλλαγών, ο άλλος μισός αντιμετωπίζει μια σειρά προβλημάτων διατροφής που σχετίζονται είτε με την υπερκατανάλωση τροφίμων είτε με στρεβλές εικόνες που παράγει ο δυτικός τρόπος ζωής.

Διατροφή

Τονίζοντας την επίδραση των κλιματικών αλλαγών και της αύξησης χρήσης βιοκαυσίμων στην ποσότητα, τις τιμές και την ποιότητα των τροφίμων παγκοσμίως, η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής δίνει το έναυσμα για να προβληματιστούμε σχετικά με τις διατροφικές συνήθειές μας και το διατροφικό μας μέλλον.

Η διάδοση και υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών αποτελεί καθοριστικό παράγοντα προάσπισης της ατομικής υγείας, καθώς και βασικό συντελεστή προαγωγής της Δημόσιας Υγείας.

H δραστική αλλαγή του σύγχρονου τρόπου ζωής, η μείωση του ελεύθερου χρόνου, η μετεξέλιξη της οικογενειακής δομής και η επακόλουθη υιοθέτηση νέων διατροφικών συνηθειών, που οδηγούν στην κατανάλωση έτοιμου και τυποποιημένου φαγητού, είναι μια από τις πιο σοβαρές προκλήσεις για τη Δημόσια Υγεία στη σημερινή εποχή.

Την ίδια στιγμή, η συστηματική καλλιέργεια αισθητικών προτύπων που αποκλίνουν από μια υγιή στάση ζωής, σε συνδυασμό με την εμφάνιση προβλημάτων ψυχικής υγείας, αυξάνουν τη συχνότητα νοσημάτων που συνδέονται με διατροφικές διαταραχές.

Κανόνες σωστής διατροφής

Τα ερωτήματα σχετικά με τα σωστά διατροφικά πρότυπα είναι πολλά και οι απαντήσεις τις περισσότερες φορές εμπεριέχουν αρκετά «εξαρτάται», είτε από τον τρόπο ζωής, ή το επίπεδο φυσικής δραστηριότητας, ή ακόμα και τυχόν παθολογικά προβλήματα  (και λοιπούς εξωγενείς παράγοντες).

Μερικοί βασικοί κανόνες όμως υπάρχουν, και μπορούν να εφαρμοστούν από όλους, άμεσα:

  • Ποικιλία τροφίμων - Σε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο δεν υπάρχουν απαγορευμένες τροφές αλλά όλα θα πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο.
  • Ποτέ δεν παραλείπουμε γεύματα.
  • Εμπλουτίζουμε τη διατροφή μας με φρούτα και λαχανικά.
  • Μέτρο στο αλάτι - Περίπου τα τρία τέταρτα του αλατιού που καταναλώνουμε βρίσκεται ήδη στα τρόφιμα που αγοράζουμε, όπως τα δημητριακά, οι σούπες, οι σάλτσες και το ψωμί.
  • Περισσότερες φυτικές ίνες - Μια διατροφή υψηλή σε φυτικές ίνες μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης στο αίμα, ρυθμίζει τη λειτουργία του εντέρου και βοηθάει στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας.
  • Μακριά από κορεσμένα λιπαρά και ζάχαρη.
  • Περισσότερα ψάρια - Στόχος θα πρέπει να είναι η κατανάλωση τουλάχιστον δύο μερίδων την εβδομάδα, και η μία φορά να είναι «λιπαρό» ψάρι, πλούσιο σε Ω3, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων.
  • Δεν παραλείπουμε το πρωινό.
  • Πίνουμε άφθονο νέρο.
  • Προτιμάμε το ελαιόλαδο έναντι των άλλων λιπών - Το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε ωφέλιμα λιπαρά οξέα (μονοακόρεστα) και διαθέτει επίσης αντιοξειδωτικές βιταμίνες.
  • Καταναλώνουμε κόκκινο κρέας μόνο μια φορά την εβδομάδα, προκειμένου να μειώσουμε την πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών.

To yellowday μπορεί να γίνει ο καλύτερος σου σύμμαχος στην προσπάθεια για καλυτέρευση των διατροφικών σου συνηθειών, εξασφαλίζοντας τις καλύτερες προσφορές σε προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας και υγιεινής διατροφής!

Top