Πώς να κάνεις το παιδί να αγαπήσει τον αθλητισμό!
Το yellowday σου προτείνει

«Νους υγιής εν σώματι υγιεί», έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι και είχαν ΤΟΟΟΣΟ δίκιο! Με τους δείκτες της παχυσαρκίας να αυξάνονται στον δυτικό κόσμο και την αθλητική παιδεία να μην γνωρίζει και τις πιο ανθηρές μέρες της και φαινόμενα όπως συνταγογράφηση πάρκων από παιδιάτρους της Αμερικής, είναι πιο άμεσο από ποτέ να τονίσουμε την ανάγκη για φυσική δραστηριότητα και επαφή με τη φύση. Και αυτό είναι μία μεγάλη αλήθεια! Μία αλήθεια που εμείς, οι γονείς, οφείλουμε να εμπνεύσουμε στα παιδιά!

Ευτυχώς, η σύγχρονη οικογένεια δείχνει όλο και περισσότερο να συνειδητοποιεί αυτήν την ανάγκη, αλλά και τι μπορεί να κάνει στην καθημερινότητά της για να γίνει πιο φιλική στην άσκηση. Με αφορμή, λοιπόν, τον κλασικό Μαραθώνιο της Αθήνας, που αυτήν την Κυριακή θα πραγματοποιηθεί στην πρωτεύουσα, σε προτρέπουμε τόσο να κάνεις την άθληση αφορμή για οικογενειακό bonding, όσο και να ανακαλύψετε τη μεγάλη ιστορία του αθλητικού event.

Πάρε την οικογένεια και απολαύστε τον Μαραθώνιο, είτε παρακολουθώντας είτε συμμετέχοντας, αλλά μη σταματήσεις εκεί! Δες πώς αλλιώς μπορείτε, ως οικογένεια, να κατακτήσετε τη φυσική δραστηριότητα χωρίς φιλόδοξα σχέδια και μεγαλόπνοες αποφάσεις, αλλά με στόχο να δώσεις το καλό παράδειγμα και να εμπνεύσεις στο παιδί το…«Νους υγιής εν σώματι υγιεί», από την παιδική ηλικία!

Παράλληλα, περπατάμε παράλληλα!

Ο άνθρωπος είναι προγραμματισμένος για να περπατά. Πρόκειται για συστατικό στοιχείο της ύπαρξής του. Τείνουμε να το ξεχνάμε και να αντικαθιστούμε το περπάτημα ακόμα και για τις συντομότερες αποστάσεις με το αυτοκίνητο. Δεν είναι αργά να ξαναβάλουμε το περπάτημα στη ζωή μας και στη ζωή των παιδιών μας. Ξεκινώντας από το περπάτημα για το σχολείο εφόσον η απόσταση το επιτρέπει, για τις δραστηριότητες και τα φροντιστήρια και, φυσικά, για την απλή χαρά μιας βόλτας στο πάρκο. Αν το εφαρμόσεις θα δεις πόση ευεξία θα αισθάνεστε μετά, μικροί και μεγάλοι, ενώ κατά τη διάρκεια της βόλτας θα έχεις μοιραστεί με τα παιδιά τις πιο ουσιαστικές συζητήσεις. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι το περπάτημα ανοίγει την όρεξη... για καθαρή σκέψη και συζήτηση (βλέπε «περιπατητική σχολή του Αριστοτέλη»)!

Κάνε τη ζωή ποδήλατο!

Αν ανήκεις σε εκείνους τους δημότες που η πόλη τους έχει ποδηλατόδρομους, τότε δεν έχεις και πολλές δικαιολογίες... Βάλε τις ποδηλατάδες με τα παιδιά στην καθημερινή σας ζωή και μάθετε, αμφότεροι, καλύτερα την περιοχή σας, ανακαλύπτοντας καινούργιες γειτονιές και τα μυστικά τους! Μπορείς να βαφτίσεις αυτές τις μίνι εξορμήσεις... «εξερευνήσεις» και να δώσεις έναν πιο περιπετειώδη τόνο που κάνει τα παιδιά να θέλουν να συμμετέχουν πιο ενεργά και με μεγαλύτερο ενθουσιασμό. Αν πάλι, οι δρόμοι της περιοχής δεν επιτρέπουν ασφαλείς βόλτες με τα ποδήλατα, αναζήτησε τα κεντρικά πάρκα, που μπορείς να κάνεις ποδήλατο ή που «νοικιάζουν» ποδήλατα. Είναι σίγουρο ότι κι εκεί θα το διασκεδάσετε.


Κολυμπάμε, κολυμπάμε!

Οι ειδικοί της φυσικής κατάστασης έχουν πλέον αποφανθεί ότι πρόκειται για την καλύτερη «γυμναστική», ότι ενεργοποιεί όλες τις μυϊκές ομάδες του σώματος, ενώ παράλληλα προσφέρει διανοητική χαλάρωση και ψυχική ευεξία. Όλα αυτά για την κολύμβηση! Όσο πιο νωρίς φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με αυτόν τον θησαυρό φυσικής δραστηριότητας τόσο πιο αγαπημένη τους συνήθεια θα γίνει ενώ παράλληλα θα έχουν μάθει τη δεξιότητα της σωστής κολύμβησης- πόσα ατυχήματα άραγε θα αποφεύγονταν κάθε χρόνο αν τα παιδιά ήξεραν κολύμπι! Ακόμα, όσο και να σε τρομάζει το κολυμβητήριο το φθινόπωρο ή τον χειμώνα, να ξέρεις ότι το νερό είναι στη θερμοκρασία που πρέπει ενώ αν το παιδί τυλιχτεί αμέσως με το μπουρνούζι του δεν έχει να φοβάται κάτι! 


Τι θα κάνεις το Σαββατοκύριακο;

Αν τις καθημερινές δεν προλαβαίνεις να αφιερώσεις περισσότερο χρόνο στη οικογενειακή φυσική άσκηση, κάντε το προτεραιότητα για τα Σαββατοκύριακα. Μην το αναβάλεις και μη βρίσκεις αφορμή για να κάτσεις μέσα στο σπίτι ή μπροστά στην τηλεόραση. Μην ξεχνάς πως αν εσύ δε δώσεις το καλό παράδειγμα, ούτε τα παιδιά θα βρουν την όρεξη να το κάνουν. Φρόντισε, λοιπόν, ώστε και οι δύο ημέρες του Σαββατοκύριακου να περιλαμβάνουν δραστηριότητες. Δε χρειάζεται να διαρκούν πολύ χρονικά, μία ώρα αρκεί. Αν ο καιρός το επιτρέπει βγείτε έξω, αν όχι μην αποθαρρυνθείς, υπάρχουν πολλαπλοί τρόποι για δραστηριότητες εντός του σπιτιού ή στην πιλοτή (π.χ. μήλα, κυνηγητό, κουτσό, λαστιχάκι, σχοινάκι, ποδόσφαιρο, κλπ.) που γυμνάζουν και παράλληλα διασκεδάζουν το παιδί. Υπάρχει καλύτερη άσκηση, άλλωστε, από το παιχνίδι;
Είμαστε ό,τι τρώμε!

Για να είναι ένα σώμα υγιές δε χρειάζεται μόνο η φυσική άσκηση αλλά και η σωστή διατροφή. Όσο κι αν επιμείνουμε στο πρώτο και στη συνέχεια ενθαρρύνουμε το junk φαγητό, τις έτοιμες λύσεις και τα τυποποιημένα προϊόντα, ουσιαστικά το υπονομεύουμε. Δεν είναι πραγματικά ποτέ πολύ νωρίς για να περάσουμε στα παιδιά το μήνυμα της υγιεινής διατροφής, το όφελος των θρεπτικών συστατικών για την υγεία του σώματός μας αλλά και την γευστικότητα των υγιεινών σνακ! Βάλε στην καθημερινότητά τους φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια και δημητριακά ολικής άλεσης και... εθιστείτε οικογενειακώς σ’ αυτά, επισημαίνοντας παράλληλα τη διατροφική τους αξία. Και, φυσικά, επιτρέψτε σαν εξαίρεση και το «γλυκό» ή τη «λιχουδιά» της εβδομάδας.   


To yellowblog φιλοξενεί tips και προτάσεις από την ομάδα της Nannuka σχετικά με θέματα που απασχολούν την καθημερινότητα της σύγχρονης οικογένειας. 

Στη Nannuka, αξιόπιστοι παιδαγωγοί  δημιουργικής απασχόλησης σας περιμένουν για να προσφέρουν στο παιδί σας το πιο δημιουργικό και ενεργητικό παιχνίδι!


Top