13 λόγοι που ο καφές σού κάνει καλό!
Το yellowday σου προτείνει

Καφές, αυτό – το κατά κάποιους θεσπέσιο ρόφημα - εδώ και αιώνες αμφιταλαντεύεται μεταξύ καλού και κακού. Τελικά, κάνει ή δεν κάνει να πίνουμε καφέ; Και αν κάνει, στα πόσα φλιτζάνια πρέπει να σταματήσουμε; Μας προκαλεί νεύρα, αϋπνία ή μήπως τελικά μας βοηθά σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής;

Οι έρευνες λένε, ότι ίσως έχουμε αδικήσει τον καφέ, που, παρόλη τη δαιμονοποίησή του, ξεπερνά τις 500 δισεκατομμύρια κούπες την ημέρα, παγκοσμίως! Με τις καφετέριες, πλέον να υπερβαίνουν σε ποσοστό τα εστιατόρια και με την κατά κεφαλή κατανάλωση στη χώρα μας να φτάνει τα 4,5 κιλά, πρέπει να σου πούμε πως, εκτός από την απόλαυση που σου προσφέρει ο καφές σου, σού κάνει και μεγάλο καλό!

Διαβήτης, κατάθλιψη, κίρρωση του ήπατος, Αλτσχάιμερ, Πάρκινσον, εγκεφαλικό… είναι μόνο μερικές από τις ασθένειες ενάντια στις οποίες δρα ο καφές.

Οπότε, φτιάξε καφέ να στα πούμε!

Γυμναστήριο & καφές: the dynamic duo!
Πιες μία κούπα καφέ πριν γυμναστείς και οι επιδόσεις σου θα βελτιωθούν κατά 11-12%! Και αυτό γιατί η καφεΐνη αυξάνει τα επίπεδα της αδρεναλίνης στο αίμα. Έτσι λένε οι έρευνες και ποιοι είμαστε εμείς για να το αμφισβητήσουμε.

Καφές, για να χάσεις βάρος!
Άλλη έρευνα, πρεσβεύει ότι ο καφές περιέχει μαγνήσιο και ποτάσιο, τα οποία βοηθούν το ανθρώπινο σώμα να χρησιμοποιήσει την ινσουλίνη, ρυθμίζοντας τα επίπεδα του ζαχάρου στο αίμα, με αποτέλεσμα να μειώνει την επιθυμία σου για σνακ και γλυκά. Άρα, ο καφές μπορεί να γίνει ο καλύτερος σύμμαχός σου ενάντια στα περιττά κιλά, αρκεί να μην τον πίνεις γλυκό!

Λιποδιάλυση με... καφέ!
Η καφεΐνη - αποδεικνύεται σιγά σιγά πως - έχει μοναδικές ιδιότητες (και δεν αναφερόμαστε στη δυνατότητα αφύπνισης που κατά κύριο λόγο γνωρίζεις). Μία από αυτές είναι ότι βοηθά στη διάσπαση των λιποκυττάρων του σώματος, τα οποία το - σοφό - σώμα μας, χρησιμοποιεί για ενέργεια στις δραστηριότητές μας. Άρα καίμε πιο εύκολα λίπος όταν πίνουμε καφέ, ενώ αν οι δραστηριότητες μας είναι έντονες, όπως η άθληση... ακόμα καλύτερα! 

Πιες καφέ και συγκεντρώσου!
Αυτές οι έρευνες έρχονται να επιβεβαιώσουν τις υποψίες σου: Μια μέτρια ποσότητα καφέ (1-4 φλιτζάνια) ημερησίως σε βοηθά να συγκεντρωθείς πιο εύκολα και βελτιώνει την πνευματική σου εγρήγορση.

Ζήσε περισσότερο πίνοντας καφεδάκι!
Έρευνες υποστηρίζουν πως όσοι καταναλώνουν καφέ έχουν 25% λιγότερες πιθανότητες να αφήσουν τον μάταιο τούτο κόσμο πρόωρα, σε σχέση με όσους δεν πίνουν καφέ. Οπότε, βάλε ένα καφεδάκι!

Διώξε τις μαύρες σκέψεις με μία κούπα καφέ!
Σε πιάνουν οι μαύρες σου συχνά; Πιες έναν καφέ! Έχει αποδειχθεί ότι η καφεΐνη ενεργοποιεί το κεντρικό νευρικό σύστημα του εγκεφάλου και τον ωθεί στην παραγωγή νευροδιαβιβαστών, όπως η σεροτονίνη, η ντοπαμίνη και η νοραδρεναλίνη, οι οποίοι ευθύνονται για την καλύτερη διάθεσή σου. Με απλά λόγια, έρευνες πρεσβεύουν πως 2 φλιτζάνια καφέ την ημέρα εμποδίζουν την πιθανότητα κατάθλιψης κατά 50%!

Μείνε μακριά από τον καρκίνο με ένα καφεδάκι!
Έρευνες έρχονται να προσθέσουν στα θετικά του καφέ και τη δράση του ενάντια στην εμφάνιση καρκίνου. Συγκεκριμένα, με 4 φλιτζάνια καφέ ημερησίως, οι άντρες έχουν 20% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνο του προστάτη, οι γυναίκες 25% λιγότερες για εμφάνιση καρκίνο του ενδομήτριου, ενώ η καφεΐνη εμποδίζει και την εμφάνιση της πιο κοινής μορφής καρκίνου του δέρματος.

Η καρδιά σου – και ο καφές σου – πάνω απ’ όλα!
Οι επιστήμονες υποστηρίζουν πως καταναλώνοντας μία λογική ποσόπτητα καφέ (2- 3 φλιτζάνια την ημέρα) μειώνεται δραστικά ο κίνδυνος εγκεφαλικού, ενώ παράλληλα, ο οργανισμός προστατεύεται και από καρδιαγγειακά προβλήματα.

Προστάτεψε το σώμα σου με… καφέ!
Ο καφές περιέχει πολλά αντιοξειδωτικά, τα οποία δρουν σαν μικροί μαχητές εναντίον των ελεύθερων ριζών που υπάρχουν μέσα στον οργανισμό και με αυτόν τον τρόπο προστατεύεται το σώμα σου.

Απόλαυσε τον καφέ σου χωρίς… Πάρκινσον!
Η συχνή κατανάλωση καφέ μειώνει την πιθανότητα εκδήλωσης Πάρκινσον κατά 25%, υποστηρίζουν έρευνες. Συγκεκριμένα, υπάρχουν ενδείξεις ότι ο καφές προκαλεί δραστηριότητα στο σημείο του εγκεφάλου που επηρεάζεται από τη νόσο!

Και κατά του Διαβήτη ο καφές!
Άλλος ένας λόγος να απολαμβάνεις το καφεδάκι σου σκέτο είναι ότι η καφεΐνη βελτιώνει την ευαισθησία του οργανισμού στην ινσουλίνη και υποβαθμίζει την ανοχή του στην γλυκόζη, με αποτέλεσμα να μειώνεται η πιθανότητα εμφάνισης Διαβήτη τύπου 2.

Καφές… για να τα έχεις 400! 
Και μην ξεχνάς να πίνεις καθημερινά το καφεδάκι σου γιατί έρευνες δείχνουν πως τα υψηλά ποσοστά καφεΐνης στο αίμα μειώνουν την πιθανότητα εκδήλωσης της νόσου Αλτσχάιμερ καθώς και της άνοιας.

Υγιές συκώτι με καφεδάκι, καθημερινά!
Πρόσφατες έρευνες υποστηρίζουν ότι καταναλώνοντας καθημερινά καφέ μειώνεις κατά 70% την πιθανότητα εκδήλωσης ασθενειών του συκωτιού όπως η κίρρωση του ήπατος.

Τώρα έχεις 13 λόγους για να πίνεις καφέ καθημερινά, δίχως ενοχές! 

Θυμήσου όμως, η υπερβολή κάνει κακό.. σε όλα τα πράγματα, οπότε προτίμησε να μείνεις μέσα στα πλαίσια του λογικού και:
 Να μην καταναλώνεις περισσότερα από 400ml καφέ καθημερινά (περίπου 4 κούπες) γιατί θα έχεις υπερένταση και δε σε βλέπουμε να κοιμάσαι το βράδυ.
 Να αποφεύγεις τον καφέ κακής ποιότητας γιατί μπορεί αποβεί τοξικός για τον οργανισμό σου και να σε πειράξει.
 Μην πιείς ποτέ 80-100 φλιτζάνια (23 λίτρα) καφέ σε σύντομο χρονικό διάστημα, γιατί μπορούν να σε σκοτώσουν! Βέβαια, 23 λίτρα οποιουδήποτε υγρού μπορούν να αποβούν μοιραία!
 Αν έχεις υψηλή χοληστερίνη καλύτερα να αποφύγεις τον καφέ ή - αν δεν μπορείς - να προτιμήσεις καφέ φίλτρου. Και αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί ότι οι ουσίες του καφέ αυξάνουν τις τιμές της χοληστερίνης.
 Τέλος, αν είσαι έγκυος καλό είναι να αποφύγεις τον καφέ, αν δεν μπορείς, περιόρισέ τον στο 1 φλιτζάνι την ημέρα.

Top