Ταξίδι με το αυτοκίνητο ή τη μηχανή
Το yellowday σου προτείνει

Προγραμματίζοντας ένα οδικό ταξίδι εν όψει των ανοιξιάτικων εξορμήσεων, κρίνεται απαραίτητος ο έλεγχος του αυτοκινήτου ή της μηχανής σου, προκειμένου να μεγιστοποιήσεις την ασφάλεια της διαδρομής σου. Ακολούθησε λοιπόν, τις χρήσιμες συμβουλές που μας έδωσαν οι συνεργάτες του yellowday, για να ταξιδέψεις με ασφάλεια!

Μη ξεχνάμε όμως πως πέρα από τους απαραίτητους ελέγχους  στο όχημα, η υπευθυνότητα των οδηγών και η προσοχή στο δρόμο είναι αμφότερα αναγκαία για ασφαλείς και όμορφες διακοπές.

Προληπτικός έλεγχος:

  • Ελέγχουμε τη στάθμη όλων των υγρών, καθώς και τυχόν διαρροές.
  • Κατάσταση και πίεση ελαστικών. Στο δεύτερο ακολουθούμε πάντα τις συστάσεις του κατασκευαστή, ενώ καλό είναι να έχουμε ένα δικό μας όργανο μέτρησης της πίεσης.
  • Εννοείται πως έχει προηγηθεί έλεγχος από το συνεργείο μας στα φρένα, το σύστημα διεύθυνσης, αλλά και τις αναρτήσεις μας. Οι τελευταίες μπορούν να ελεγχθούν και εμπειρικά, αν πάμε σε κάθε γωνία του αυτοκινήτου, πιέσουμε με όλο μας το βάρος και στη συνέχεια ελαττώσουμε απότομα την πίεση. Αν η ανάρτηση είναι σε καλή κατάσταση, αμέσως μετά την αποφόρτιση θα ανέβει και στη συνέχεια θα καθίσει στη θέση της. Αν συνεχίσει τις ταλαντώσεις, τότε τα πράγματα δεν είναι καλά και απαιτείται μεγάλη προσοχή ιδιαίτερα αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο.
  • Αφού έχεις ελέγξεις όλα τα παραπάνω, είναι πολύ βασικό να μη ξεχάσεις να πραγματοποιήσεις το ετήσιο μικρό σέρβις του αυτοκινήτου σου, έτσι όπως ορίζει ο κατασκευαστής του. Το μικρό σέρβις που γίνεται κάθε χρόνο, περιλαμβάνει αλλαγή σε λάδια, φίλτρα αλλά και έλεγχο των φρένων σου.
  • Αν το αυτοκίνητό σου, έχει φτάσει τα χιλιόμετρα που ορίζει ο κατασκευαστής για το μεγάλο σέρβις, ή είναι περίπου πενταετίας, πριν ταξιδέψεις πρέπει να πραγματοποιήσεις το μεγάλο σέρβις του αυτοκινήτου σου, το οποίο περιλαμβάνει: έλεγχο στους ιμάντες χρονισμού της μηχανής και στα κύρια μέρη του αυτοκινήτου, έλεγχος στο εμπρόσθιο σύστημα, έλεγχος στα αμορτισέρ καθώς και έλεγχο σε όλα τα συστήματα ανταπόκρισης.
  • Τελευταία διαδικασία της προετοιμασίας, ο καθαρισμός των τζαμιών, καθρεπτών και όλων των φωτιστικών σωμάτων που προηγουμένως πρέπει να έχουμε διαπιστώσει πως λειτουργούν.
  • Καλό είναι επίσης να γεμίζουμε βενζίνη στο πρατήριο της εμπιστοσύνης μας, όταν αυτό είναι δυνατό.
  • Αν οι αποσκευές μας περισσεύουν και πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε μπαγκαζιέρα, προτιμούμε τις κλειστές αεροδυναμικές, στηριγμένες καλά στα σημεία της οροφής που προτείνει ο κατασκευαστής. Εναλλακτικά η συρόμενη μπαγκαζιέρα, είναι μια λύση, εφόσον βεβαίως είναι σε άρτια κατάσταση (μην ξεχάσεις και μια ρεζέρβα γι’ αυτήν).
  • Σε γενικές γραμμές έχουμε πάντα κατά νου, ότι οι αποσκευές και τα μεταφερόμενα αντικείμενα πρέπει να είναι καλά στερεωμένα, η φόρτωση του αυτοκινήτου καλύτερα να γίνεται στο τμήμα που είναι ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα, ενώ απαραίτητα κρίνονται τα «αξεσουάρ» ασφαλείας, δηλαδή τρίγωνο, φαρμακείο, πυροσβεστήρας (σε θέση άμεσης πρόσβασης), φωσφορίζον γιλέκο, και φυσικά ελεγμένη ρεζέρβα και εργαλεία αντικατάστασης τροχού ή κάποιο κατάλληλο κιτ επισκευής ελαστικών.

Οδηγός και επιβάτες:

Η ασφαλής οδήγηση είναι συνισταμένη τριών παραμέτρων: οδηγός, όχημα και περιβάλλον (δρόμος και επικρατούσες συνθήκες). Είναι αυτονόητο πως η βασική παράμετρος είναι ο άνθρωπος (οδηγός), που αυτή οφείλει να προσαρμοστεί ανάλογα με την κατάσταση των άλλων δυο (αμετάβλητων κατά την οδήγηση) παραμέτρων, προκειμένου να κάνει τη δουλειά του χωρίς απώλειες.

Ο οδηγός λοιπόν, οφείλει να βρίσκεται σε καλή φυσική και ψυχολογική κατάσταση (για το τελευταίο καλό είναι να φροντίζουν και οι επιβάτες πριν και κατά τη διάρκεια), ενώ θα πρέπει να αποφεύγουμε το ταξίδι στο τέλος της ημέρας, ή μετά από φαγητό και φυσικά ποτέ υπό την επήρεια αλκοόλ.

Αν είμαστε καπνιστές, αντί να καπνίζουμε στο αυτοκίνητο δυσκολεύοντας την αναπνοή μας και ερεθίζοντας τα μάτια μας, προτιμάμε το κάπνισμα σε στάσεις ανά δυο έως το πολύ τρεις ώρες, που έτσι κι αλλιώς επιβάλλονται προκειμένου να ξεμουδιάσουμε, να κυκλοφορήσει το αίμα μας και να οξυγονωθεί ο εγκέφαλός μας.

Εννοείται πως φοράμε πάντα ζώνη ή κράνος καθώς και την κατάλληλη ένδυση οι αναβάτες, ενώ φροντίζουμε ώστε τα προσκέφαλα όλων των επιβατών του αυτοκινήτου μας, να βρίσκονται στο σωστό ύψος (πίσω ακριβώς από το κεφάλι και όχι τον αυχένα).

Σε περίπτωση που λειτουργεί κάποιο ηχοσύστημα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ρυθμίζουμε την ένταση ούτως ώστε να είναι δυνατόν να ξεχωρίσουμε κάποιον θόρυβο έξω από τους συνήθεις που προέρχονται από τον κινητήρα, την αεροδυναμική και τον θόρυβο κύλισης.

Στο δρόμο:

  • Πάντα ακολουθούμε τα συνιστώμενα όρια και τη σήμανση, βάζοντας δίπλα τη λογική μας και την οδηγική μας αίσθηση. Για ένα γρήγορο ταξίδι άλλωστε δε χρειάζεται βιασύνη ή αγωνιστικές δεξιότητες. Το μυστικό είναι ο σταθερός ρυθμός.
  • Σε περίπτωση που συναντήσουμε βροχή, προσοχή στην υδρολίσθηση. Θυμόμαστε πως, όσο πιο φαρδιά λάστιχα (ή φθαρμένα), τόσο πιο γρήγορα έρχεται η υδρολίσθηση, φαινόμενο που ο οδηγός δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει παρά μόνο με υπομονή και ψυχραιμία.
  • Η τήρηση του ΚΟΚ από τους άλλους οδηγούς δεν είναι υπόθεσή μας. Σε περίπτωση που βλέπουμε κάποιον να παραβιάζει τους κανόνες οδήγησης, μένουμε απλά μακριά του.
  • Τη νύχτα φροντίζουμε να μην τυφλώνουμε με τη μεγάλη σκάλα των φώτων μας και να μην τυφλωνόμαστε κοιτώντας απευθείας τα φώτα των αντίθετα ερχομένων. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητό μας είναι φορτωμένο, ρυθμίζουμε τη δέσμη των φώτων μας ανάλογα, ώστε να βλέπουμε και να μην τυφλώνουμε. Τα φώτα ομίχλης εμπρός/πίσω, είναι μόνο για την ομίχλη.
  • Στους αυτοκινητόδρομους η αριστερή λωρίδα είναι μόνο για προσπέραση. Βγαίνουμε σε αυτή μόνο όταν προσπερνάμε και επανερχόμαστε στη μεσαία, αμέσως μετά.
  • Η λωρίδα εκτάκτου ανάγκης (ΛΕΑ) είναι μόνο για στάση σε περίπτωση βλάβης. Δεν είναι για προσπέραση, ούτε για να προχωρήσουμε στο «μποτιλιάρισμα». Θυμόμαστε πως σε περίπτωση ατυχήματος αυτή είναι η πρόσβαση για τα σωστικά συνεργεία.
  • Φοράμε ζώνες (και οι πίσω επιβάτες), κράνη (όλοι οι αναβάτες) και καλό μας ταξίδι!
Top