To Virtual Reality μπήκε στα σπίτια μας
Το yellowday σου προτείνει

Η Εικονική Πραγματικότητα γυροφέρνει την καθημερινότητα μας πολλά χρόνια τώρα, το 2016 όμως σήμανε και την τελική «επίθεση» της βιομηχανίας για την κατάληψη του σαλονιού μας! Με αφορμή την κυκλοφορία του PlayStation VR, τo yellowday σας παρουσιάζει όλες τις διαθέσιμες επιλογές…

Λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων, μπορείτε πλέον να βρείτε στα καταστήματα και τον τελευταίο «virtual παίκτη» στο χώρο του οικιακού entertainment μετά τα Oculus Rift και HTC Vive που είδαμε (έστω και ανεπίσημα στη χώρα μας) στην αρχή της χρονιάς. Το PlayStation VR, το πολυαναμενόμενο headset για το PS4, την τελευταία γενιά της επιτυχημένης κονσόλας της Sony, είναι πια γεγονός, και το τελικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.

Ο χορός της «οικονομικής» Virtual Reality έχει ξεκινήσει εδώ και μερικά χρόνια βέβαια, χάρη στις χαμηλού κόστους (αλλά και χαμηλών επιδόσεων) υλοποιήσεις για σύγχρονα smartphones, όπως το Gear VR της Samsung και το Cardboard της Google, που όμως παρά το γεγονός ότι πραγματοποιούσαν την υπόσχεση τους, δίνοντας τη δυνατότητα στον χρήστη τους να επισκεφτεί Εικονικές Πραγματικότητες με εξαιρετικά χαμηλό κόστος, δεν κατάφεραν να πείσουν (κυρίως λόγο των ιδιαίτερα χαμηλών δυνατοτήτων τους) ότι κάτι τέτοιο θα έπρεπε να αφορά πολλούς…

Κάπου εδώ έρχεται να δώσει απαντήσεις η Sony. Αν και με σαφώς χαμηλότερα specs έναντι του heavy duty ανταγωνισμού (βλέπε τα προαναφερθέντα Rift και Vive), το PlayStation VR καταφέρνει να αποδώσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την πλήρη εμπειρία της Εικονικής Πραγματικότητας. Τα 1920×1080 διαθέσιμα pixels μοιράζονται ισόποσα στα δυο σας μάτια (960×1080 pixels σε κάθε μάτι) ώστε να επιτυγχάνεται η τρισδιάστατη αίσθηση του χώρου. Οι εικόνες προβάλλονται με απίστευτα ομαλό ρυθμό (90 έως 120Hz), γεγονός που σας προφυλάσσει από κούραση των ματιών και πονοκεφάλους, δίχως αυτό να σημαίνει πως η εμπειρία είναι εξίσου διαχειρίσιμη από όλους, ειδικά όταν παίζετε κάποιο game όπου η δράση εξελίσσεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς.

Επί της ουσίας, μοναδικό μειονέκτημα που εντοπίζει κανείς στο PlayStation VR είναι το γεγονός πως αναγκαστικά «παντρεύεται» με παλαιότερες τεχνολογίες, όπως αυτή της PlayStation Camera, η οποία και επωμίζεται τον εντοπισμό του στον χώρο(head-tracking), γεγονός που σημαίνει πως καλό είναι να βρίσκεστε σε σταθερή θέση απέναντί της. Θα περιμέναμε επίσης κάποια dedicated αναβαθμισμένα χειριστήρια, καθώς και ο εντοπισμός κίνησης του Move (δεν συμπεριλαμβάνεται στη συσκευασία) ή του DualShock 4 δεν είναι ο βέλτιστος.

Τέλος, μια έξτρα δυνατότητα του συστήματος της Sony είναι πως σε παιχνίδια που δεν υποστηρίζουν τη χρήση VR, το headset μπορεί να δημιουργήσει μια «εικονική» οθόνη προβολής τεραστίων διαστάσεων μπροστά στα μάτια σας. Με τον τρόπο αυτό έχετε την ευκαιρία να απολαύσετε συμβατικά παιχνίδια, video από το youtube ή ταινίες μακριά από την τηλεόραση σας!

Η λύση της Sony δεν είναι όπως είπαμε βέβαια και η μοναδική στην αγορά αυτή τη στιγμή. Η -γιγάντια πλέον- Valve με το Vive που ανέπτυξε μαζί με την HTC, αλλά και η (ιδιοκτησίας Facebook) Oculus με το Rift, κυκλοφόρησαν στην αρχή της χρονιάς τις δικές τους προτάσεις στο χώρο, με αμφιλεγόμενα όμως αποτελέσματα.

Τόσο οι υψηλές τιμές των προϊόντων, όσο και οι απαιτήσεις τους σε υπολογιστική ισχύ, παράλληλα με τις χωροταξικές ανάγκες τους (ιδίως στην περίπτωση του Vive) κατέστησαν εξ αρχής το οικιακό VR μια πολυτέλεια για λίγους. Και αυτό ακριβώς καλείται να αποδείξει το PlayStation VR. Ότι με τους κατάλληλους συμβιβασμούς, μπορεί να υπάρξει mainstream επιτυχία σε καινοτόμες τεχνολογίες όπως αυτή.

Μπες τώρα στο yellowday και ανακάλυψε μοναδικές προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας που θέλεις να κάνεις δικά σου σήμερα, στις καλύτερες τιμές!

Top