Αυτοκίνητο: Η checklist σου για το χειμώνα!
Το yellowday σου προτείνει

Η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου μας είναι πάντα αναγκαία, πολύ περισσότερο όμως τους χειμερινούς μήνες, όπου φροντίζουμε οι υαλοκαθαριστήρες μας να είναι σε καλή κατάσταση και τα φώτα όπως και τα φρένα να λειτουργούν άψογα, eλέγχουμε τα επίπεδα του λαδιού, του ψυκτικού υγρού και του υγρού για τους υαλοκαθαριστήρες και βεβαιωνόμαστε, όταν ταξιδεύουμε σε επαρχιακούς δρόμους, ότι έχουμε γεμίσει εξαρχής το ρεζερβουάρ μας.

Το yellowday ετοίμασε για σένα μια μικρή checklist, τώρα που ο χειμώνας φαίνεται να έφτασε -επιτέλους- και στη χώρα μας…

Υαλοκαθαριστήρες - Τσιμούχες

Προτεραιότητα πάντα έχει ο έλεγχος στην κατάσταση των υαλοκαθαριστήρων και η άμεση αντικατάσταση τους σε περίπτωση που χρειάζεται. Μη ξεχνάς ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να καταστραφούν αν θελήσουμε να τους χρησιμοποιήσουμε όταν έχουν παγώσει στο παρμπρίζ. Καλό είναι να σηκώνουμε τα μάκτρα όταν χιονίζει ή όταν η θερμοκρασία πέφτει κάτω από τους 0οC.

Βεβαιωνόμαστε παράλληλα ότι έχουμε αρκετό υγρό για το παρμπρίζ. Πρέπει να είναι καλής ποιότητας και να αντέχει σε βαθμούς κάτω του μηδενός. Συνήθως βάζουμε ένα μέρος υγρού, ένα μέρος νερού. Αν το υγρό μας δεν είναι καλής ποιότητας, μπορεί η αντλία του να παγώσει, να κάψει την ασφάλειά της και να σταματήσει και η λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων μιας και συχνά έχουν την ίδια ασφάλεια με την αντλία.

Ο προνοητικός οδηγός έχει φροντίσει επίσης να περιποιείται τα λάστιχα που περιβάλλουν τα τζάμια του αυτοκινήτου με βαζελίνη ή ειδικά προϊόντα. Σε κάθε περίπτωση όμως, χρειάζεται να τσεκάρουμε την κατάσταση των τσιμουχών για να μην έχουμε δυσάρεστες εισροές νερών τις μέρες με βροχή, ενώ φροντίζουμε να έχουμε καθαρά τα λούκια αποχέτευσης που υπάρχουν μπροστά από το παρμπρίζ.

Σύστημα θέρμανσης

Απαραίτητος είναι ο έλεγχος του συστήματος θέρμανσης-αερισμού του αυτοκινήτου, η σωστή λειτουργία του οποίου εξασφαλίζει σωστές συνθήκες οδήγησης και δεν αφορά μόνο την άνεση μας, αλλά και την ασφάλειά μας. Επίσης, ο μη σωστός εξαερισμός θα έχει σαν αποτέλεσμα το θάμπωμα στα τζάμια κάνοντας την οδήγηση επικίνδυνη.

Μπαταρία

Κατά τους κρύους μήνες ελέγχουμε σχεδόν μια φορά την εβδομάδα την μπαταρία, ειδικά αν είναι πάνω από τριών ετών κι αν χρειαστεί την φορτίζουμε. Το κρύο συμβάλλει στη μειωμένη απόδοση της μπαταρίας για αυτό θα πρέπει να τσεκάρουμε τακτικά την κατάστασή της.

Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να την αφήσουμε ένα ολόκληρο βράδυ συνδεμένη σε ένα φορτιστή και το επόμενο πρωί να τη μετρήσουμε με ένα πολύμετρο. Αν η ένδειξη είναι μικρότερη από 12,5V θα πρέπει να αγοράσουμε καινούργια μπαταρία.

Σε μεγάλες περιόδους ακινητοποίησης αποσυνδέουμε τους πόλους, τους οποίους θα πρέπει ούτως ή άλλως να έχουμε περιποιηθεί με βαζελίνη ή ειδικό σπρέι-γράσο για την αποφυγή δημιουργίας αλάτων και οξείδωσης.

Κινητήρας - Ψυγείο - Φίλτρο Αέρα

Αν έχεις καθυστερήσει το service του αυτοκινήτου σου, τώρα είναι ο καιρός!

Έλεγχος στη στάθμη του λιπαντικού και συμπλήρωμα αν χρειάζεται, ενώ καλύτερη είναι μία αλλαγή λαδιών -ακόμα και αν δεν είναι προγραμματισμένη. Είναι το καλύτερο δώρο που μπορείς να κάνεις στον κινητήρα σου εν όψει ψύχους.

Απαραίτητος είναι και ο έλεγχος του συστήματος ψύξης για διαρροές, ξεραμένα κολάρα και χαμηλή ποσότητα αντιψυκτικού, ενώ και το ψυγείο πρέπει να καθαριστεί προσεκτικά σε όλη την επιφάνειά του. Είναι πιθανό, μεγάλη ποσότητα σκόνης να έχει επικαθίσει στο φίλτρο αέρα, δυσκολεύοντας την "αναπνοή" του κινητήρα, κάνοντας επιτακτική την ανάγκη για έλεγχο, καθαρισμό ή αντικατάσταση. Για τους περισσότερους τύπους φίλτρων αέρα, αρκεί πολλές φορές να τα βγάλουμε και να τα φυσήξουμε με αέρα υπό πίεση, σε αντίθετη από την εισαγωγή τους φορά, ώστε να απομακρυνθούν τα ξένα σώματα από τις κυψέλες.

Λίπανση - Έλεγχος

Σε ένα ανυψωτικό μπορούμε να έχουμε μία εικόνα της κάτω πλευράς του αυτοκινήτου μας. Χρησιμοποιώντας τα προτεινόμενα από τον κατασκευαστή λιπαντικά, εφαρμόζουμε μικρές ποσότητες σε αρθρώσεις, κινητά μέρη, ντίζες κτλ.

Ελέγχουμε επίσης για τυχόν "χαλαρωμένες" βίδες και συνδέσμους, καθώς και για διαρροές υγρών, αφού συνήθως καταλήγουν στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. 

Ελαστικά - φρένα

Ο δυνατός ήλιος και οι υψηλές θερμοκρασίες των προηγούμενων μηνών καταπονούν τα ελαστικά και ξεραίνουν το πέλμα τους, καθιστώντας τα μη λειτουργικά. Οι ολισθηρές συνθήκες του χειμώνα επιβάλλουν, τόσο την άριστη κατάσταση, όσο και την επιλογή κατάλληλων ελαστικών. Για να διαπιστώσουμε τη φθορά ενός ελαστικού, εξετάζουμε το πέλμα του. Αν οι αυλακώσεις έχουν βάθος ίσο ή μικρότερο του 1,5 χιλιοστού, είναι απαραίτητο να αλλάξουμε ελαστικά, καθώς η κυκλοφορία με φθαρμένα λάστιχα εγκυμονεί πολλούς κινδύνους, ειδικά όταν αναμένονται βροχές και χιονιάς τους επόμενους μήνες.

Ομοίως, πρέπει να ελέγξουμε και τα φρένα του οχήματός μας και αυτή είναι μία ενέργεια που πρέπει να γίνει από καταρτισμένο προσωπικό. Τακάκια και σιαγόνες θα πρέπει να έχουν το απαραίτητο υλικό τριβής (πάστα), καθώς και η στάθμη του υγρού στο κύκλωμα πέδησης να είναι μέσα στα επιτρεπτά όρια. Προληπτικά γίνεται εξαέρωση στο σύστημα, για την περίπτωση που υπάρχουν φυσαλίδες στο υγρό, οι οποίες στερούν από τη δύναμη και την αίσθηση στο φρενάρισμα.

Αν κινούμαστε σε ορεινές περιοχές, τότε τοποθετούμε και ειδικά χειμερινά ελαστικά M+S (Mud & Snow), ενώ έχουμε πάντα μαζί μας τις απαραίτητες σε πολλές περιπτώσεις αλυσίδες. Ελέγχουμε τακτικά τις πιέσεις τόσο στους τροχούς όσο και στη ρεζέρβα, για να μην βρεθούμε προ εκπλήξεων όταν τη χρειαστούμε.

Μπες τώρα στο yellowday και βρες τα πάντα για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα σου… χειμώνα-καλοκαίρι!

Top