Υγιής τον χειμώνα με απόλυτα φυσικό τρόπο!
Το yellowday σου προτείνει

Κρύο, χιόνια, βροχές και συννεφιά... σε περίπτωση που δεν το έχεις ακόμα καταλάβει είμαστε στην καρδιά του Χειμώνα. Μαζί του, όμως, ήρθαν και οι συνήθεις “απρόσκλητοι” επισκέπτες, οι ιώσεις. Αν αισθάνεσαι κρυάδες, ρίγη ή απλά νιώθεις πως κάτι σε “τριγυρίζει” τώρα τελευταία, είναι η ώρα να “εξοπλίσεις” το ανοσοποιητικό σου με τους κατάλληλους "συμμάχους". Δε χρειάζεται να καταφύγεις σε φάρμακα που επιβαρύνουν τον οργανισμό σου, απλά βάλε στη καθημερινότητά σου θρεπτικές τροφές, δυναμωτικά βότανα και λίγη άσκηση, που θα σε βοηθήσουν να ενισχύσεις το σώμα σου με τον πλέον φυσικό τρόπο. 

Σωστή διατροφή... για να δείχνεις αλλά και να είσαι υγιής!

Η σωστή διατροφή δε σε βοηθά μόνο να δείχνεις καλύτερα, αλλά και να είσαι! Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος είναι η καλή διατροφή. Αυτό σημαίνει ότι αν ακολουθείς κάποια εξαντλητική δίαιτα ή τρως πολλά λίπη, γλυκά και junk food έχεις μεγαλύτερη πιθανότητα να αρρωστήσεις. Τι πρέπει να κάνεις λοιπόν; Άλλαξε σήμερα στάση! Ξέρουμε ότι μπορεί να είναι λίγο δύσκολο, αλλά πρέπει να περιορίσεις - όσο μπορείς-τα γλυκά, τη ζάχαρη αλλά και τα - λεγόμενα - "κενά τρόφιμα", όπως μπισκότα, πατατάκια κλπ. Άρχισε να καταναλώνεις τις παρακάτω 7 θρεπτικές ουσίες, που μπορείς να τις βρείς μέσα σε υγιεινές τροφές και θωράκισε αποτελεσματικά την υγεία σου.

Σελήνιο & Ψευδάργυρος για… την καλή άμυνα του ανοσοποιητικού
O ψευδάργυρος και το σελήνιο συμβάλλουν δραστικά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού και θα τα βρεις σε μεγάλες ποσότητες στα οστρακοειδή, στα αυγά, στο κόκκινο κρέας (μοσχάρι, αρνί, χοιρινό), στο συκώτι, στις σαρδέλες, στους κολοκυθόσπορους, στα σιτηρά, στα όσπρια και στα καρύδια.

ω-3 λιπαρά οξέα για… την τόνωση του οργανισμού
Τα ω-3 λιπαρά οξέα είναι διάσημα για το καλό που κάνουν στον οργανισμό. Θα τα βρεις σε λιπαρά ψάρια, όπως οι σαρδέλες, ο κολιός, το σκουμπρί, ο σολομός και η πέστροφα. Εκτός, όμως από τα ψάρια, τα ω-3 λιπαρά οξέα "κατοικούν" και σε ξηρούς καρπούς, όπως τα φιστίκια, στο σουσάμι και κατά συνέπεια και στο σησαμέλαιο καθώς και στο λιναρόσπορο. Κατανάλωσέ τα και δες τον οργανισμό σου να "παίρνει τα πάνω" του!

Κρεμμύδι & σκόρδο… διώχνουν το κρυολόγημα
Μπορεί να μη μυρίζουν ευχάριστα, αλλά τόσο τα σκόρδα, όσο και τα κρεμμύδια, περιέχουν ενώσεις που επιταχύνουν τη δραστηριότητα των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος και εμποδίζουν τα κρυολογήματα. Εάν κρυώσεις και έχεις βουλωμένη μύτη, το σκόρδο θα βοηθήσει δραστικά. Ενώ κάποιοι ισχυρίζονται ότι αν είσαι άρρωστος βάζεις ένα κρεμμύδι μέσα στο δωμάτιο το βράδυ (ναι, το ξέρουμε ότι δεν είναι καθόλου ευχάριστο), την ώρα που κοιμάσαι και την άλλη μέρα είσαι πολύ καλύτερα! 

Πρεβιοτικά… μία ασπίδα με "ευεργετικά βακτηρίδια"
Αντικατέστησε τώρα το πρωινό σου με ένα γιαουρτάκι. Γιατί; Διότι - σύμφωνα με έρευνες - η καθημερινή κατανάλωση τροφών που περιέχουν πρεβιοτικά θωρακίζουν την άμυνα του οργανισμού, καθώς τον εφοδιάζουν με ευεργετικά βακτηρίδια που αντιμετωπίζουν και καταπολεμούν τους ιούς. Στη διατροφή λαμβάνεις τα πρεβιοτικά κυρίως μέσω του γάλακτος, του γιαουρτιού και γενικώς των γαλακτοκομικών προϊόντων που έχουν υποστεί ζύμωση. Δοκίμασέ το και θα μας θυμηθείς!

Βιταμίνη Ε για… να λειτουργούν όλα ρολόι
Ελαιόλαδο, ξηροί καρποί, σκουρόχρωμα φυλλώδη λαχανικά, αλλά και το κρασί, είναι τροφές που συμβάλλουν σημαντικά στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Οπότε άσε τα πατατάκια ή τα μπισκότα και πιάσε τους ξηρούς καρπούς. Extra Tip: Αυτοί είναι οι ξηροί καρποί και σπόροι που συμβάλλουν στην ενίσχυση του οργανισμού: ¼ του φλιτζανιού ηλιόσποροι, περιέχουν σχεδόν όλη τη βιταμίνη Ε που χρειάζεσαι καθημερινά, ¼ του φλιτζανιού αμύγδαλα, παρέχουν 50% των ημερήσιων αναγκών σου σε βιταμίνη Ε, ενώ τα βραζιλιάνικα καρύδια έχουν σημαντική ποσότητα σεληνίου, ενός ιχνοστοιχείου που συνεργάζεται με τη βιταμίνη Ε για να ενισχύσει την άμυνα του οργανισμού το χειμώνα.

Βιταμίνη C... ο σύμμαχός σου ενάντια στις ιώσεις
Το ότι η βιταμίνη C κάνει καλό, σίγουρα το ήξερες. Αυτό που μάλλον δεν γνώριζες είναι ότι υπάρχει παντού, ακόμα και εκεί που δεν το περιμένεις! Θα τη βρεις σε φυλλώδη λαχανικά, πιπεριές και εσπεριδοειδή όπως πορτοκάλια, ακτινίδια και γκρέιπφρουτ, μπρόκολο (στον ατμό), ωμό λάχανο, φράουλες, πορτοκάλια και χυμό ντομάτας. Οπότε, απλά επίλεξε την πηγή που θα σε θωρακίσει ενάντια στις ιώσεις και νιώσε αμέσως καλύτερα.


Β - Καροτένιο το… πορτοκαλί “όπλο” στην άμυνα του οργανισμού
Το ήξερες ότι τα λαχανικά και φρούτα με έντονα χρώματα περιέχουν μεγάλες δόσεις αντιοξειδωτικών που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθούν στην καταπολέμηση των ασθενειών το χειμώνα; Αν όχι, τότε να σε πληροφορίσουμε πώς αν καταναλώνεις φρούτα και λαχανικά με έντονο κίτρινο και πορτοκαλί χρώμα, όπως καρότα, ντομάτα, φράουλες, πεπόνι, μούρα, ντομάτες, μπρόκολο και γλυκοπατάτες ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου. Να θυμάσαι: ό,τι πορτοκαλί περιέχει Β-Καροτένιο που είναι ένα εξαιρετικό όπλο στη φαρέτρα σου ενάντια στις αρρώστιες!

Βότανα… τα φάρμακα από τη γη!

Το ήξερες ότι περισσότεροι από 200 ιοί μπορούν να προκαλέσουν συμπτώματα κρυολογήματος; Για αυτό το λόγο ακριβώς θα πρέπει να “εξοπλίσεις” το ανοσοποιητικό σου όσο το δυνατόν καλύτερα. Παλιότερα, οι άνθρωποι προσπαθούσαν να αντιμετωπίσουν τις ασθένειες με όσα “έβγαζε” ο κήπος τους, ακολούθησε και εσύ αυτήν τη λογική και μάθε για τις θαυματουργές ιδιότητες 6 βοτάνων που τόσο απλόχερα σου προσφέρει η φύση. Προσοχή όμως, πριν λάβεις οποιοδήποτε βότανο συμβουλεύσου τον γιατρό σου για τυχόν αλλεργίες ή αντιδράσεις.


Εχινάκεια... η αντιμικροβιακή
Είναι η πρώτη επιλογή από το φαρμακείο της φύσης για την καταπολέμηση του κρυολογήματος, της γρίπης, αλλά και γενικότερα για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού. Αυτό το βότανο έχει ισχυρή αντιμικροβιακή δράση, ενώ παράλληλα περιέχει και συστατικά που τονώνουν τον οργανισμό.

Γλυκόριζα... η πλούσια και ωφέλιμη
Ένα εξαιρετικά πλούσια σε θρεπτικές ουσίες, η γλυκόριζα περιέχει, μεταξύ άλλων, β-καροτένιο, κερσετίνη, ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο, βιταμίνες Β1, Β2, Β3, C και σαλικυλικά, ουσίες δηλαδή παρεμφερείς με την ασπιρίνη, και για αυτόν ακριβώς το λόγο θεωρείται αντιφλεγμονώδες και παυσίπονο. Επίσης κάνει καλό και στο αναπνευστικό σύστημα καθώς καταπραΰνει το βήχα. Μπορείς, για προληπτικούς λόγους να πίνεις αφέψημα γλυκόριζας μία φορά την ημέρα.

Ginseng... το θαυματουργό βότανο 3 σε 1
Για τόνωση, θωράκιση αλλά και ενίσχυση του ανοσοποιητικού επίλεξε Ginseng! Είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα βότανα στον κόσμο, με τονωτικές και θεραπευτικές ιδιότητες που το κατατάσσουν στα σημαντικότερα φυσικά βοηθήματα για την τόνωση του οργανισμού. Μπορείς είτε να μασήσεις ένα μικρό κομμάτι της ρίζας (είναι λίγο πικρή, σε ενημερώνουμε) ή να την προσθέσεις σε μία σαλάτα υπό μορφή σκόνης, είτε απλά μπορείς να το βράσεις σαν τσάι.

Φασκόμηλο... από τη γιαγιά μας στη μοντέρνα πρόληψη
Το φασκόμηλο ενισχύει το ανοσοποιητικό αλλά και προσφέρει άμεση τόνωση. Θεωρείται το φυσικό “καθαριστικό” του οργανισμού το οποίο σκοτώνει τις ελεύθερες ρίζες. Οι αντιβακτηριδιακές ουσίες που περιέχονται στα φύλλα του καταπραΰνουν τον ερεθισμένο λαιμό. 

Τσάι του βουνού & πράσινο τσάι... κλασικές αξίες
Το τσάι του βουνού το ξέρεις, αυτό που δεν ξέρεις είναι ότι έχει ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση, γεγονός που το καθιστά μαζί με το φασκόμηλο, από τα πιο σημαντικά ροφήματα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό και αντιμετωπίζουν τις ιώσεις και τα κρυολογήματα. Μαζί με το τσάι του βουνού και το πράσινο τσάι είναι βότανα με ισχυρή αντιοξειδωτική, τονωτική και ενισχυτική δράση στη λειτουργία του ανοσοποιητικού αλλά και στην ανανέωση κυττάρων. 

Σπιρουλίνα... το “θαυματουργό φύκι”
Με πολλαπλά βασικά αμινοξέα, περισσότερες από εκατό πολύτιμες για τον οργανισμό θρεπτικές ουσίες, αντιοξειδωτικά στοιχεία, μεγάλη ποσότητα σιδήρου και πρωτεΐνης, η σπιρουλίνα – όχι αδίκως – θεωρείται μία πλήρης τροφή που η λήψη της συμβάλλει στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Συνταγές για θαυματουργά ροφήματα με βότανα!

Ανάλογα με τη διάθεσή σου ή την κατάσταση της υγείας σου, τα ροφήματα βοτάνων μπορούν να σε προστατέψουν ή να σε κάνουν να νιώσεις καλύτερα. Από την πρόληψη μέχρι την αντιμετώπιση, εδώ θα βρεις κάποιες βασικές συνταγές για να νιώσεις καλύτερα. Εσύ απλά προμηθεύσου τα βότανα, βάλε το νερό να βράζει και φτιάξε το ανάλογο καταπραϋντικό ή ενισχυτικό ρόφημα βοτάνων!

Αν θες να παραμείνεις υγιής και να προλάβεις τις ιώσεις…
Ό,τι καλύτερο για πρόληψη είναι ένα ρόφημα εχινάκειας. Αν δεν ξέρεις πώς φτιάχνεται, σου δίνουμε εμείς τη συνταγή: Βράσε για 10΄ εχινάκεια σε νερό (1 κ.σ. βότανο σε 1 φλ. νερό), σούρωσέ τη και απόλαυσέ την (μπορείς μέχρι και 3 φορές την εβδομάδα).

Αν νιώθεις ότι κάτι σε “τριγυρίζει”…
Φτιάξε ρόφημα με θυμάρι και φασκόμηλο. Βράσε νερό, πρόσθεσε τα βότανα και άστο να σταθεί για 7 λεπτά.

Αν σε “γρατζουνάει” ο λαιμός σου…
Βράσε θυμάρι με φασκόμηλο, άστο να "σταθεί" 7 λεπτά και ιδανικά πρόσθεσε λίγο μέλι.

Αν τελικά αρρωστήσεις...
Φτιάξε ένα ρόφημα εχινάκειας και απόλαυσέ το μαζί με φρέσκο χυμό πορτοκάλι, 2-3 φορές τη μέρα.

Αν ανεβάσεις και πυρετό…
Ένα ρόφημα από άνθη ζαμπούκο μαζί με χαμομήλι και γλυκόριζα σίγουρα θα σε ανακουφίσει. Επανέλαβε μέχρι 3 φορές τη μέρα.

Και αν απλά θες να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου…
Πιες τσάι από Ginseng! Και να πώς να το φτιάξεις: Σιγοβράζεις 3g ρίζας σε 2 ποτήρια νερό για περίπου 1 ώρα, στραγγίζεις και πίνεις 1 ποτήρι 2 φορές την ημέρα για 3-4 εβδομάδες. 
Top